یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 32916
سلامت نیوز: نتایج یك مطالعه نشان می دهد كه هشت درصد كودكان دختر ایرانی به عفونت ادراری مبتلا هستند كه این میزان دو برابر نرخ متوسط جهانی است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، بر اساس این مطالعه كه در سال 1388در آزمایشگاهی در اصفهان بر روی 325 كودك زیر ده سال به عمل آمد مشخص شد كه فراوانی باكتریوری در كودكان دختر 68 (95/29 %)و فراوانی عفونت ادراری 36 (85/15 %)بوده است . براساس آزمون كای ، فراوانی عفونت ادراری و باكتریوری در كودكان مورد بررسی ‌از نظر آماری واجد تفاوت معنا داری بوده است .

این مطالعه یاد آور شده است:عفونت اداری در كودكان از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا ممكن است به مزمن شدن عفونت ، تب ،‌علائم غیر اختصاصی و یا اختلال رشد كودكان منجر شود.

جلال پورش مدرس میكروب شناسی ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر رضا ، عضو پژوهشگران جوان و استعدادهای درخشان ایران این مطالعه را در مقاله خود در اولین كنگره باكتری شناسی پزشكی ایران ارایه داده است .

وی برای پیشگیری از عفونت ادراری كودكان از عفونت ادراری در كودكان، اجتناب از حمام های مولد حباب برای كودكان و ‌استفاده از لباسهای آزاد از جمله زیر پوش و آموزش نحوه شستشوی مناسب كودكان دختر برای جلوگیری از ورود میكروبها و ركتوم به واژن را پیشنهاد كرده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha