سلامت نیوز: فوق تخصص انكولوژی چشم دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت : روش درمانی جدید برای كودكان مبتلا به تومور داخلی چشمی رتینوپلاستوما پرهزینه است وباید مسوولان نظام سلامت تلاش كنند كه این روش درمانی تحت پوشش بیمه قرار گیرد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی تهران ،‌دكتر فریبا قاسمی به كارگیری روش درمانی جراحی شیمیایی (chemosurgery) را موجب تقویت روحیه اعتماد به نفس متخصصان دانشگاه و كشور خواند و افزود :این روش درمانی جدید بارقه امیدی برای بیماران و خانواده های آنان به شمار می رود.

وی گفت: عوارض ناشی از شیمی درمانی مدت ها بیماران و خانواده های آنان را درگیر می كند اما به كارگیری روش جراحی شیمیایی به عنوان آخرین روش درمانی و آخرین شانس برای حفظ چشم بیماران می تواند شادی بخش باشد.

این انكولوژیست چشم با اشاره به هزینه به كارگیری جراحی شیمیایی در بیماران مبتلا به رتینوبلاستوم گفت: با توجه به اینكه هر جلسه این روش درمانی برای بیمار حدود 2 تا 3 میلیون تومان هزینه دارد از این رو بهتر است كه روش جدید درمانی برای بیماران به كار گرفته شود .

وی یادآور شد : ایجاد بخش انكولوژی چشم و انجام مطالعات برای به كارگیری اولین جراحی شیمیایی در بیمارستان فارابی مدت سه سال به طول انجامید و اولین كودك بیماری كه تحت این درمان جدید قرار گرفت ، فرزند خانواده ای بود كه 18 سال بچه دار نمی شدند و خانواده برای تخلیه چشم رضایت نمی دادند هر چند كه به دلایل تكنیكی این درمان بی نتیجه ماند ولی نام این كودك در تاریخ به كارگیری این روش در ایران همیشه ماندگار خواهد بود.

قاسمی ، انجام جراحی شیمیایی را برای تومورهای فعال غیرقابل درمان ، موثر دانست و گفت: با انتشار اخبار به كارگیری روش درمانی جدید ممكن است افرادی كه سال هاست تومورهای خاموش چشمی دارند نیز مراجعه كنند درحالی نمی توان از این روش برای آنان استفاده كرد.

وی خاطرنشان كرد : روش درمانی جدید نوعی شیمی درمانی است كه عوارض خاص خود را دارد و با توجه به نزدیكی چشم به مغز ممكن است این عضو را نیز درگیر كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha