سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3292

محققان روش آزمایش جدیدی را ایجاد كردند كه با كمك آن می توان جنسیت جنین را از هفته هشتم بارداری تعیین كرد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری آلمان، به گفته محققان اركلن آلمان، در این روش در خون مادر بدنبال كروموزوم Y جنین می گردند و در صورتیكه یك كروموزوم Y در خون مادر پیدا شود، 99 درصد فرزند او یك پسر خواهد بود.
 بنابراین گزارش و به گفته محققان دانستن زودهنگام جنسیت نوزاد تنها در صورتی كه مادر بیماری داشته باشد اهمیت خاصی دارد است، زیرا در صورتیكه مادر بیماری ارثی داشته باشد این بیماری قطعاً از طریق كروموزومX به نوزاد پسر منتقل می شود.
 از جمله این بیماری های ارثی می توان به ناراحتی ها و بیماری های خونی و ضعف عضلانی اشاره كرد كه در سنین بزرگسالی نوزاد می تواند منجر به مرگ وی شوند.
 همچنین به گفته محققان این در حالی است كه اگر نوزاد دختر باشد تنها 50 درصد احتمال به ارث بردن بیماری از طریق كروموزوم X در وی وجود دارد.
محققان تاكید دارند در صورتیكه مادر مبتلا به بیماری های ارثی باشد و جنین وی پسر، باشد تنها با استفاده از این روش آزمایش جدید می تواند مطمئن شود كه فرزند وی هم به این بیماری ارثی مبتلا می شود.
 براساس این گزارش با استفاده از سونوگرافی می توان جنسیت افراد را از هفته هفدهم بارداری به بعد بطور قطعی تعیین كرد.
 از نظر متخصصان غیر از این مورد، تشخیص زودهنگام جنیست افراد معنایی ندارد و تنها گاهی هنگام تولد نوزاد دانستن جنسیت او لازم می شود، زیرا جنین پسر حساس تر است و به همین دلیل در برخی موارد از انجام عمل سزارین اجتناب می شود.
 جواب این آزمایش خون برای تعیین جنسیت جنین بین دو تا هشت روز بعد اعلام می شود.
 متخصصان هشدار دادند والدین حق ندارند با استفاده از این روش و تعیین جنیست جنین و به بهانه نخواستن دختر یا پسر آن را سقط كنند.
 یادآور می شود: این آزمایش تشخیص جنسیت در آلمان 149 یورو هزینه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha