یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 32922
سلامت نیوز : گریپ فروت در عین حال آنزیم‌های چربی سوز است که به کاهش وزن کمک می‌کنند. این آنزیم‌ها در واقع از ذخیره شدن قند و نشاسته در بدن جلوگیری می‌کنند.

ایسنا نوشت : گریپ فروت از مرکبات بسیار مفید برای سلامتی است و به همین خاطر در آمریکای لاتین آن را میوه‌ای از بهشت نامیده‌اند.

یکی از معروف‌ترین رژیم‌های غذایی برای کاهش وزن، رژیم گریپ فروت است. در این رژیم غذایی توصیه می‌شود که روزانه حداقل ۳ لیوان آب گریپ فروت مصرف شود چون این نوشیدنی می‌تواند در بدن کالری بسوزاند.

گریپ فروت میوه‌ای شبیه به پرتقال اما کمی بزرگ‌تر از آن و متعلق به خانواده مرکبات است. طعم گریپ فروت ترش و تلخ است اما برای سلامت مزایای بسیاری دارد.

به گزارش شبکه خبری تورنتو نیوز، برخی از خواص این میوه که ممکن است تاکنون از آن‌ها اطلاع نداشته باشید، عبارتند از؛

-هرچند این میوه طعم ترش و اسیدی دارد اما می‌تواند پس از هضم غذا یک واکنش آلکالین تولید کند که برای درمان حالت اسیدیته در دستگاه گوارش مفید است.

-مصرف منظم این میوه با برنامه مشخص به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

-گریپ فروت منبع غنی از ویتامین C است که به حفظ حالت انعطاف پذیری سرخرگ‌ها کمک می‌کند و هم‌چنین موجب تقویت آن‌ها می‌شود. بعلاوه این میوه به دلیل داشتن ترکیبی موسوم به پکتین از تجمع ذرات مضر داخل سرخرگ‌ها می‌کاهد.

-این میوه برای افراد دیابتی نیز بسیار مفید است چون به طرز چشمگیری قند خون را پایین می‌آورد.

-مصرف گریپ فروت قبل از خواب کمک می‌کند خواب بهتری داشته باشید و در نتیجه این کاهش علائم بی‌خوابی موثر است.

-زنان باردار می‌توانند با مصرف گریپ فروت از تورم پاهای خود بکاهند.

-گریپ فروت در عین حال آنزیم‌های چربی سوز است که به کاهش وزن کمک می‌کنند. این آنزیم‌ها در واقع از ذخیره شدن قند و نشاسته در بدن جلوگیری می‌کنند.

-نوشیدن آب گریپ فروت تازه گلودرد را درمان می‌کند.

-این میوه بعلاوه حاوی خواص آنتی اکسیدانی فوق‌العاده است که از بروز سرطان جلوگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha