سلامت نیوز : زنانی که کودک خود را از دست می‌دهند احتمال دارد به دلیل شکستگی قلبشان جان خود را از دست دهند.
 
به گزارش فارس، بر اساس یافته‌های محققان بریتانیایی والدینی که کودک جدید خود را از دست می‌دهند با خطر بالای مرگ زودرس مواجه هستند.

این یافته‌ها با بررسی داده‌های ثبت شده مرگ و میر ملی بین سالهای 1971 تا 2006 به‌دست آمده است.

به نوشته ایندپندنت محققان به تطبیق مرگ و میرهای میان والدینی که در یک سال اول زندگی کودک داغدیده شده بودند و والدینی که نوزاد آنها مرده به دنیا آمده بود پرداخته و آن را با مرگ و میر والدینی که کودکشان پس از سال اول زندگی درگذشته بود مقایسه کردند.

احتمال مرگ در میان والدین داغدیده در 10 سال اول پس از مرگ کودک در مقایسه با والدین دارای نوزاد مرده 2 تا 4 برابر بیشتر بوده است و به ویژه این خطر برای مادران بیشتر بوده است.

مادران داغدیده انگلستان و ولز 4 برابر و مادران داغدیده اسکاتلندی 6 برابر بیشتر از مادرانی که کودکشان بیشتر از یک سال زنده بوده احتمال مرگ داشته‌اند.

این خطر با گذشت زمان کاهش پیدا کرده اما پس 25 سال باز هم در میزان بالای حدود 50 درصد است. پس از 35 سال این میزان 20 درصد افزایش می‌یابد.

علت این مرگ و میرها در این تحقیق به دلیل نبود جزئیات مشخص نشده است اما تخمین زده شده که می‌تواند ارتباطاتی با مصرف الکل در میان والدین داغدیده داشته باشد و همچنین خودکشی هم می‌تواند در این میان دخیل باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha