سلامت نیوز: رئیس اداره بیماری‌های آب و غذا و عفونت‌های بیمارستانی وزارت بهداشت،درمانی و آموزش پزشكی گفت : تعداد مبتلایان به بیماری وبا در كشور نسبت به سال گذشته افزایش یافته اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، دكتر حسین معصومی اصل در حاشیه نخستین كنگره بین المللی باكتری شناسی پزشكی ایران در دانشگاه علوم پزشكی تبریز در جمع خبرنگاران آماری شمار مبتلایان به بیماری وبا را در سال جاری اعلام نكرد اما افزود كه در سال گذشته 15 نفر به بیماری وبا مبتلا شده اند كه خوشبختانه مرگ و میری در پی نداشته است .

معصومی اصل خاطر نشان كرد: 15 نفر از كسانی كه سال گذشته به این بیماری مبتلا شده اند آمار زیادی نیست اما با توجه به اینكه این بیماری گسترش سریعی می یابد مراقبت های بهداشتی اهمیت بسیاری پیدا می كنند.

وی اظهار داشت : رعایت موازین بهداشتی و مراقبتی از توصیه های مهم این حوزه برای پیشگیری ابتلا به وبا ست كه مردم می توانند با رعایت بهداشت مواد غذایی به ویژه آب از ابتلا به وبا پیشگیری كنند.

معصومی افزود :علاوه بر آب تهران همه آب های روستایی لوله كشی توسط وزارت بهداشت كنترل می شودوهیچ یك از 15 مورد بیمار سال گذشته به دلیل استفاده از آب آشامیدنی به این بیماری مبتلا نشده اند و مردم باید از سلامت آب اطمینان داشته باشند.

مسئولین وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی استفاده از سبزیجات در رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام كرده اند .

بررسی‌های ما نشان می‌دهد،مهم‌ترین و اصلی‌ترین راه انتقال بیماری وبا در كشور سبزیجاتی هستند كه با فاضلاب خام آبیاری می‌شوند كه این اقدام خلاف قانون است و كسانی كه دست به چنین اقدامی می‌زنند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد و برخوردهای قانونی لازم با آنان صورت خواهد گرفت .

وزارت بهداشت و تمامی دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور با حمایت مسئولین سیاسی و انتظامی استانها و همچنین شركت‌ آب و فاضلاب و سازمان جهاد كشاورزی تلاش خود را به كار گرفته‌ است تا این بیماری به بهترین شكل ممكن و در كوتاه‌ترین زمان كنترل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha