سلامت نیوز : سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تعرفه ‌ها‌ی پائین در بخش خصوصی و اصرار شرکت‌ های بیمه بر عقد قرارداد بر اساس تعرفه‌ های دولتی مشکل ساز شده است.
حسن تامینی در گفتگو با مهر تاکید کرد: مجموعه دولت باید با ایجاد هارمونی در تعرفه ‌های درمانی این مشکل را رفع کند.

وی در خصوص لغو قرارداد با بیمه تکمیلی اظهارداشت: بحث بر سر تعرفه‌ ها‌ی پائین در بخش خصوصی و اصرار شرکت های بیمه برعقد قرارداد بر اساس تعرفه‌ های دولتی است.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه ‌بیمارستان ‌های خصوصی معتقدند با توجه به تورم موجود در جامعه باید این تورم در تعیین تعرفه‌ ها لحاظ شود، گفت: دولت و وزارت بهداشت اعتقادی به افزایش تعرفه های بخش خصوصی ندارند.
 
وی با بیان اینکه لغو قراداد بیمارستان‌های خصوصی با بیمه تکمیلی تنها برای بیمه ‌گذاران شرکت ‌های بیمه تکمیلی مشکل ساز شده است، افزود: دولت نمی خواهد به مردم فشار وارد کند اما نباید با نگاه دولتی به بخش خصوصی بنگرد افزایش حامل‌ های انرژی باید در تعرفه ‌های خصوصی لحاظ شود تا حمایتی از این بخش باشد وگرنه از عهده مخارج و هزینه های بیمارستان بر نخواهند آمد و ورشکسته می‌ شوند.
 
تامینی اظهارداشت: قبلا بحث تعرفه گذاری حوزه درمان را بخش خصوصی با هماهنگی سازمان نظام پزشکی انجام می داد و تعرفه ها به گونه ‌ای بود که رضایت بخش خصوصی حاصل می‌ شد، اما از سال گذشته که وزارت بهداشت عهده دار تعیین تعرفه های درمان شده است تعرفه ‌ها را بدون هماهنگی با بخش خصوصی و تنها با توجه به شرایط بخش دولتی تعیین می کند که این مساله اعتراض بخش خصوصی و حتی سازمان نظام پزشکی را در برداشته است.
 
وی با بیان اینکه باید هارمونی در تعیین تعرفه ‌ها ایجاد شود، تصریح کرد: دولت از یک طرف می خواهد هزینه های درمان را کاهش دهد و از طرف دیگر موظف به حمایت از بخش خصوصی نیز است.
 
وی با بیان اینکه مجموعه دولت باید پاسخگوی مشکل به وجود آمده باشد، یادآورشد: وزارتخانه‌ های بهداشت و درمان، اقتصاد و داریی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha