دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 32944

پوشیدن کفش های نامناسب می تواند در ایجاد ناراحتی های پا و ایجاد میخچه مؤثر باشد.

سلامت نیوز : پوشیدن کفش های نامناسب می تواند در ایجاد ناراحتی های پا و ایجاد میخچه مؤثر باشد.
دکتر محمد رضوانی متخصص پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: میخچه ضخیم شدن لایه شاخی پوست در برابر فشار مکانیکی طولانی مدت است که ابتدا بر اثر فشار مکانیکی لایه شاخی پوست پینه ایجاد شده و وقتی فشار مکانیکی طولانی مدت تر شود پینه در مرکز متراکم تر شده و میخچه ایجاد می شود.

رضوانی با بیان اینکه شایع ترین محل ایجاد میخچه پا است ادامه داد: بیشتر افرادی که دچار میخچه می شوند کفش های نامناسب می پوشند که البته یکی از دلایل دیگر ایجاد میخچه می تواند افرادی باشند که پاهای آنها دارای برجستگی استخوانی باشد.

این متخصص خاطرنشان کرد: کفش هایی که افراد می پوشند باید مناسب و استاندارد باشد و به گونه ای نباشد که باعث مشکلات و ناراحتی های پا و ایجاد میخچه می شود.

وی افزود: کفش های سفت و نازک، پنجه باریک، تنگ و دارای پاشنه بلند می تواند در ایجاد میخچه تأثیرگذار باشد.

رضوی ادامه داد: باید از کفش هایی استفاده کرد که سفت و نازک نبوده و جدار آنها نرم باشد و از بیرون به پا فشار نیاورد و همچنین از پوشیدن کفش های تنگ، پاشنه بلند و پنجه باریک باید خودداری کرد.

وی اضافه کرد: افرادی که دچار میخچه می شوند از کفش هایی که در کف آنها فوم (ابرهای ضخیم نرم) باشد استفاده کنند.

این متخصص گفت: در موارد خفیف بنا به صلاحدید پزشک با کرم و پمادی که متخصص تجویز می کند میخچه قابل درمان است اما در موارد خاص با روش تخریب میخچه با دستگاه کوتر و حتی با عمل جراحی که پزشک تصمیم می گیرد میخچه قابل درمان است.

رضوانی افزود: چون یکی از علت های ایجاد میخچه داشتن برجستگی استخوان پا است و در صورت لزوم و صلاحدید متخصص این افراد به ارتوپد ارجاع داده خواهد شد.

وی خطاب به افرادی که دچار مشکل میخچه هستند گفت: درصورتیکه میخچه توسط پزشک درمان شود اما آنها به روش سابق از کفش های نامناسب استفاده کنند بازهم دچار این مشکل خواهند شد که لازم است افراد با توصیه پزشک کفش مناسب را انتخاب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha