دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 32945
سلامت نیوز : یک محقق و مشاور در زمینه بررسی کیفیت شیر گفت: مصرف شیر مانع از فعالیت‌های مؤثر بر رشد بافت‌های سرطانی مثل سرطان سینه در زنان می‌شود همچنین شیر به عنوان یک عامل دفاعی در برابر بیشتر بیماری‌ها مانند سرطان‌های سینه و روده عمل می‌کند.
 
عزیزالله کمال‌زاده در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: شیر یک ماده غذایی متراکم و تنها ماده شناخته شده در طبیعت است که می‌تواند نیاز بدن را به طور کامل و متعادل تأمین کند.

وی گفت: کلسیم و فسفر موجود در شیر نقش اساسی در تشکیل و استحکام استخوا‌ن‌ها و دندان‌ها دارد. کودکانی که روزانه و به طور مستمر شیر مصرف می‌کنند، علاوه بر رشد و افزایش قد مناسب و کافی نسبت به کودکانی که شیر نمی‌خورند یا کمتر شیر مصرف می‌کنند یا به طور مستمر شیر نمی‌خورند، با هوش‌ترند و توان یادگیری بالاتری دارند.

این محقق و مشاور در زمینه بررسی کیفیت شیر افزود: یک رژیم غذایی سالم، خوب و سرشار از شیر و فراورده‌های آن نقش بسیار مهمی در طولانی شدن زندگی فعال و سلامت زندگی در دوران سالمندی دارد.

کمال‌زاده بیان داشت: مصرف شیر مانع از فعالیت‌های مؤثر بر توسعه و رشد بافت‌های سرطانی مثل سرطان سینه در زنان می‌شود همچنین شیر به عنوان یک عامل دفاعی و حمایتی در برابر بیشتر بیماری‌ها مانند سرطان‌های سینه و روده عمل می‌کند.

وی اضافه کرد: مصرف منظم شیر و لبنیات کم چرب احتمال بروز دیابت نوع دو را در بزرگسالان کاهش می‌دهد. افرادی که بیشتر از دیگران شیر (کم چرب) مصرف می‌کنند، کمتر دچار حملات قلبی می‌شوند.

این محقق و مشاور در زمینه بررسی کیفیت شیر ادامه داد: مصرف روزانه شیر باعث کاهش فشار خون بالا و کاهش عوارض ناشی از نقرس می‌شود همچنین احتمال ایجاد سنگ کلیه و مثانه را کاهش می‌دهد.

کمال‌زاده اظهار داشت: شیر یک منبع مهم پروتئینی است و نسبت به منابع دیگر پروتئینی ارزان‌تر است. مصرف شیر نقش مؤثری در بهبود علائم قاعدگی زنان که به نام نشانگان پیش از قاعدگی معروف است، دارد.

وی افزود: شیر نقش مهمی در سلامت پوست دارد و برای داشتن ناخن‌ها و موهای سالم نیز لازم است. شیر کم چرب، کالری پائینی دارد و از نظر کلسیم غنی بوده و می‌توان از آن در رژیم لاغری استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha