دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 32946
سلامت نیوز : یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: ویتامین B1 در سلامت سیستم عصبی نقش مهمی بر عهده دارد و کمبود شدید این ویتامین موجب ضعف عضلات می‌شود.
 
مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با فارس  اظهار داشت: ویتامین B1 یا تیامین، ویتامینی است که برای سلامت سیستم عصبی بدن نقش مهمی را بر عهده دارد البته همه انواع ویتامین‌ها در سوخت و ساز بدن می‌توانند مؤثر باشند.

وی گفت: کسانی که کمبود ویتامین B1 دارند، اگر به آنها این ویتامین داده شود، در عرض چند ساعت حالشان بهبود پیدا می‌کند و نقش ویتامین B1 در بدن واضح و روشن است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اضافه کرد: کمبود ویتامین b1 بیماری بری‌بری‌ را ایجاد می‌کند که این بیماری به 3 نوع بری‌بری مرطوب، بری‌بری کودکان و بری‌بری خشک تقسیم می‌شود. بزرگسالان روزانه به 1.5 میلی‌گرم ویتامین B1 و کودکان به 0،3 میلی‌گرم از این ویتامین نیاز دارند.

*کمبود ویتامین B1 در سیستم عصبی و قلب و عروق خود را نشان می‌دهد
--------------------------------------------------------------------------------------------

کیمیاگر بیان داشت: اگر ویتامین B1 در بدن وجود نداشته باشد، فرمانی از سیستم عصبی به عضلات داده نمی‌شود و علائم کمبود ویتامین B1 در سیستم عصبی و سیستم قلب و عروق خود را نشان می‌دهد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: اگر کمبود ویتامین B1 در بدن بسیار شدید باشد و موجب تحلیل عضلات و اختلالات مغزی می‌شود و خوشبختانه در ایران کمبود ویتامین B1 وجود ندارد.

وی افزود: نان سرشار از ویتامین B1 است و بهترین منبع ویتامین B1 مخمر، تخمه آفتابگردان، بادام‌زمینی، جوانه گندم، برنج، سویا، حبوبات، آب پرتقال، سیب‌زمینی، کدو و ماهی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha