سلامت نیوز : مدیر ‌کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران در پی آماده‌باش وزارت بهداشت برای کنترل وبا در کشور تا پایان مهر، از آماده باش، افزایش آمادگی و نظارت بر مراکر درمانی تابعه این اداره کل، برای مقابله با بیماری وبا خبر داد.
 
محسن نبیونی در گفت‌وگو با  فارس افزود: هر ساله به ویژه در فصل تابستان شاهد شیوع بیشتری از بیماری وبا هستیم و اداره کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران با توجه به توصیه مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت مبنی بر کنترل وبا در کشور تا پایان مهر، تلاش دارد تا با افزایش نظارت برنحوه عملکرد و فعالیت بیمارستان‌ها و واحدهای درمانی تابعه در خصوص بیماریابی دقیق‌تر موارد احتمالی و مشکوک به بیماری وبا، زمینه را برای خدمات دهی هر چه بهتر به بیماران و به ویژه بیمه شدگان در سطح مراکز درمانی فراهم کند.

وی افزود: علاوه بر طرح‌های نظارتی متداول، آمادگی مراکز درمانی تابعه اداره کل درمان استان تهران نیز در فصل گرما که احتمال ابتلا به وبا بیش از سایر فصول است، افزایش می‌یابد.

وی گفت: موارد مشکوک به بیماری وبا را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم تا عوامل این بیماری شناسایی و نتیجه‌ قطعی آن مشخص شود، علاوه بر این؛ همکاری لازم را با سایر بیمارستان‌های تأمین اجتماعی در سطح کشور به منظور ارائه خدمات درمانی تکمیلی به بیماران اعزامی از سوی این مراکز خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: ما فقط می‌توانیم در زمینه‌ کمک و حمایت بیشتر با بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و دستگاه‌های متولی ارائه خدمات درمانی همکاری لازم را داشته باشیم اما به طور کلی سلامت از جمله مقوله‌هایی است که علاوه بر نهادها و دستگاه‌های متولی و ارائه دهنده خدمات درمانی باید تمام ارگان‌ها به ویژه در زمینه کنترل این قبیل بیماری‌ها کمک کنند.

نبیونی افزود: اگر چه بیماری وبا یک تهدید جدی است که با توجه به وضعیت هوا، امکان اپیدمی شدن یا همه‌گیری آن زیاد است، ولی راه‌های پیشگیری از این بیماری نیز بسیار ساده است
 
وی ادامه داد: شستن دست‌ها با آب و صابون مایع، ‌ضد عفونی کردن سبزیجات و میوه‌ها قبل از مصرف و استفاده از آب آشامیدنی سالم مهمترین اصول بهداشتی برای جلوگیری از وباست به گونه‌ای که احتمال مرگ مبتلایان به وبا در صورت کنترل و درمان کمتر از یک درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha