دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 32948
سلامت نیوز : شفافی و سفیدی، سفیده چشم ها تا حدی وابسته به عوامل ژنتیكی است و در این میان هیچ محلول یا دارویی در هر شكل و اندازه ای چشم را شفاف نمی كند.
دكتر علیرضا رجعتی حقی فوق تخصص شبكیه و لیزر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: اخیراً داروهای مختلفی در قالب انواع قطره ها و كرم هایی برای شفاف و روشن شدن چشم ها در بازارها عرضه می شود كه مصرف كنندگان آنها پس از مصرف دچار صدمات جدی به چشم ها و به ویژه قرنیه و حتی دید آنها شده است.

وی با اشاره به اینكه هیچ گونه محلول یا دارویی نقشی در شفاف شدن چشم ها ندارد تاكید كرد: شفاف و روشن بودن چشم ها وابسته به عوامل ژنتیكی است كه براساس آن رنگ سفیده چشم در افراد مختلف براساس عوامل ارثی متفاوت است و هیچ عامل خارجی نمی تواند موجب رفع چنین جنبه های ژنتیكی در افراد شود.

دكتر رجعتی حقی گفت: متاسفانه اغلب افراد و به ویژه جوانان به علت خصلت ذاتی و طبیعی میل به زیبایی و زیباتر شدن به هر گونه دارو یا درمانی كه گاهی اوقات اشتباه و خطرناك است روی می‌آورند كه پس از مدت زمانی عوارض آن بروز می كند.

این فوق تخصص جراحی شبكیه و لیزر اظهار داشت: علاوه بر جنبه های ژنتیكی، برخی از بیماریها از جمله یرقان و شماری از بیماریهای خوبی می‌توانند موجب تغییر رنگ چشم ها به ویژه در ناحیه سفیدی آن ها شوند كه البته با تشخیص پزشكان متخصص درمان بیماری پس از بهبودی كامل فرد ممكن است برطرف شود.

وی خاطرنشان كرد: خیره شدن به صفحه مانیتور در بروز خشكی چشم و حتی تغییر رنگ آن می‌تواند موثر باشد زیرا باز و بسته شدن پلك موجب مرطوب شدن سطح قرنیه و چشم می شود و خیره شدن یا به تعویق انداختن پلك زدن موجب خشك شدن رطوب سطحی چشم و به مروز زمان بروز عوارض جسمی همچون تغییر رنگ آن تا حدی، كم بینی، اختلال بینایی در افراد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha