سلامت نیوز : یک متخصص تغذیه گفت: زمانی که فیبر وارد دستگاه گوارش می‌شود، باکتری‌های موجود در دستگاه گوارش را تحت تأثیر قرار می‌‌دهد و ترکیبات مفیدی آزاد می‌شود که وارد خون شده و در عملکرد سیستم ایمنی تأثیر مثبتی می‌گذارد.
 
میترا زراتی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: میوه‌ها و سبزی‌ها سرشار از فیبر هستند و فیبر در سلامتی بدن به خصوص دستگاه گوارش نقش ویژه‌ای بر عهده دارد.

وی گفت: زمانی که فیبر وارد دستگاه گوارش می‌شود، باکتری‌های موجود در دستگاه گوارش را تحت تأثیر خود می‌‌دهد و ترکیبات مفیدی آزاد می‌شود که این ترکیبات وارد خون شده و در عملکرد سیستم ایمنی تأثیر مثبتی می‌گذارد.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: فیبر در بالغ شدن سلول‌های سیستم ایمنی تأثیر زیادی می‌گذارند. افرادی که به دیابت نوع 2 مبتلا هستند، مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها برای آنها بسیار مفید است به دلیل اینکه این‌گونه افراد سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

زراتی بیان داشت: برای اینکه بدن از اثرات مفید فیبر سود ببرد، باید سبزی‌‌ها و میوه‌ها خیلی خرد یا سرخ نشود و هر چقدر سبزی‌‌ها و میوه‌ها سبزتر باشند، ویتامین و فیبر بیشتری دارند.

وی ادامه داد: فیبر‌ می‌تواند به مواد مغذی متصل شود و مانع وارد شدن چربی‌ها و تری‌گلسیرید به خون ‌شود. افرادی که کلسترول بالایی دارند، می‌توانند از میوه‌ و سبزی تازه در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

این متخصص تغذیه افزود: در هرم غذایی، افراد باید روزانه 3 تا 5 سهم میوه یا سبزی داشته باشند البته میوه‌ها و سبزی‌هایی که تیره رنگ هستند، از نظر داشتن مواد مغذی بسیار ارزشمند‌ترند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha