دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۷
سلامت نیوز : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره جمع‌آوری کودکان کار از سطح خیابان‌ها، گفت: متاسفانه این پدیده ناهنجار اجتماعی نیز مانند برخی دیگر از پدیده‌ها متولی خاصی ندارد و کسی زیر بار مسئولیت آنها نمی‌رود.

"سیدمحمدرضا محسنی ثانی" در گفت‌وگو با خانه ملت درباره جمع‌آوری کودکان کار از سطح خیابان‌ها، تصریح کرد: این مورد متاسفانه از پدیده‌های ناهنجار اجتماعی است که برای حل آن مانند سایر پدیده‌های ناهنجار اجتماعی چاره‌جویی نشده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پدیده کودکان کار خیابانی نیز مانند برخی دیگر از پدیده‌ها متولی خاصی ندارد و کسی زیر بار مسئولیت آنها نمی‌رود. همان‌طور که در برابر مقابله با پدیده مواد مخدر هیچگاه چاره‌جویی مناسبی صورت نگرفته است.

وی افزود: برای متکدیان و کودکان کار مراکز موازی مداخله‌گر در گرفتن خدمات و اعتبارات فراوان هستند ولی در پذیرش مسئولیت مستقیم عموما این وظیفه را به یکدیگر محول می‌کنند.


آمار دقیقی در مورد کودکان خیابانی وجود ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، بیا ن کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس باید به صورت جدی به این موضوع رسیدگی کند و به کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این وضعیت سروسامانی بدهد.

محسنی ثانی درباره آمار کار در سطح خیابان‌ها، گفت: هیچ‌گاه آمار دقیقی در این ارتباط وجود نداشته است و نمی‌توان به آمار‌هایی که منبع رسمی ندارند، استناد کرد.

"رضا جاگیری" معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران می‌گوید: جمع کردن کودکان کار از سطح خیابان نتیجه‌ای نداشته است و برنامه منسجم و جامعی برای این کودکان وجود ندارد.

وی  به شناسایی ۱۲هزار کودک خیابانی در تهران اشاره می‌کند، اما می‌گوید: تا وقتی برنامه مدونی برای این موضوع از سوی مسئولان امر اندیشیده نشود این اقدامات یک دور باطل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha