سلامت نیوز : هر کودک باید تا پایان دو سالگی با شیر مادر تغذیه شود چرا كه قطع ناگهانی شیر کودک را مستعد بیماری‌های عفونت می‌کند.
گیتی قوچانی کارشناس تغذیه مادر و کودک  در دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: به منظور روش صحیح شیردهی باید تمام بدن شیرخوار رو به روی بدن مادر قرار گیرد و مادر در تماس مستقیم و نزدیک با شیرخوار قرار داشته باشد.
وی ادامه داد: سر نوزاد باید روی ساعد مادر و بدن او در امتداد بدن مادر قرار گیرد. به طوری كه دست چپ نوزاد زیر بغل مادر آزاد و دست راست نوزاد بالا باشد و همچنین صورت شیرخوار رو به روی پستان مادر و چانه او روی پستان مادر قرار داده شود.
قوچانی، خاطر نشان كرد: دهان نوزاد حین شیرخوردن کاملا باز بوده و لب پایین وی به طرف خارج قرار داشته باشد و قسمتی از هاله پستان مادر در بالای لب فوقانی و قسمت بسیار کمی از پستان زیر لب تحتانی کودک قابل دید باشد.
این کارشناس تغذیه مادر و کودک، خاطر نشان كرد: به منظور شیردهی صحیح باید زبان کودک که حالت مقعر دارد و دور تا دور پستان قرار گرفته مشاهده شود و مکیدن‌های او آرام و عمیق و همچنین گونه‌ها گرد و بر آمده باشد نه فرو رفته و گود.
وی، یادآور شد: شیرخوار هنگام شیر خوردن باید آسوده و خوشحال بوده و در پایان بسیار راضی و خشنود به نظر آید و زمانی که احساس سیر بودن کند خودش شیر خوردن را رها می کند.
قوچانی، تاکید کرد: مادر نباید هنگام شیردادن به نوزاد هیچگونه دردی در ناحیه مربوطه احساس کند.
این کارشناس مادر و کودک مرکز بهداشت استان یزد، در پایان در خصوص زمان مناسب از شیر گرفتن کودک گفت: با استناد به توصیه‌های دینی هر کودک باید دو سال تمام از شیر مادر تغذیه شود چرا که گرفتن زود هنگام و ناگهانی کودک از شیر عوارضی از قبیل مستعد شدن کودک به عفونت را در بر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha