سلامت نیوز : رئیس مركز سلامت محیط و كار گفت: شدت پرتوهای منتشر شده از آنتن‌های تلفن همراه در مناطق مسكونی و اماكن عمومی بسیار كم است.
 
دكتر كاظم ندافی  ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: آنتن‌های تلفن همراه باید به گونه‌ای در سطح شهرها، روستاها و مناطق مختلف نصب شود كه پرتوهای هریك از آنها، منطقه وسیعی را تحت پوشش قرار دهد، به همین دلیل این آنتن‌ها عموماً روی پشت‌بام‌ها و یا روی دكل‌های بلند نصب می‌شوند و امواج این آنتن‌ها در فواصل كم از آنتن، به سطح منازل مسكونی نمی‌رسد.
وی افزود: با فاصله گرفتن از آنتن‌ها به علت پخش شدن موج در فضا، شدت پرتو به سرعت كاهش می‌یابد به گونه‌ای كه خانه‌ها و مردم در میدان‌های بسیار ضعیف قرار می‌گیرند.
رئیس مركز سلامت محیط و كار گفت: پرتوهای ناشی از نصب آنتن تلفن همراه روی پشت بام منازل، برای ساكنین آن منزل یا همسایه خطرناك نیست و به علت نصب آنتن در ارتفاع بالا، موج‌های منتشر شده به خانه‌ای كه آنتن‌ روی آن نصب شده و خانه‌های مجاور نمی‌رسد.
وی تأكید كرد: شرایط نصب و بهره‌برداری از آنتن‌های تلفن همراه در ایران به گونه‌ای است كه در شرایط فعلی بر مبنای اطلاعات تایید شده توسط مجامع علمی جهانی، مردم می‌توانند بدون نگرانی از این فناوری سودمند، در برقراری ارتباطات بهره‌مند شوند.
دكتر ندافی ادامه داد: مركز نظام ایمنی هسته‌ای و امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی به طور مستمر بر عملكرد اپراتورهای تلفن همراه نظارت دارد تا اطمینان حاصل شود كه همواره شدت میدان‌های الكترومغناطیسی ناشی از نصب آنتن‌های فوق، در محل‌های كار و زندگی مردم با استانداردهای مربوطه مطابقت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha