سلامت نیوز : نوشیدنی های حاوی شكر زیاد در شیرخواران 6 تا 12 ماهه، موجب چاقی در آنها می شود همچنین مصرف چای،‌ قهوه و كاكائو سبب كاهش جذب آهن غذای كمكی می شوند كه بهتر است استفاده نشود.
انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر اعلام كرد: بعد از ششش ماهگی، شیر مادر همچنان غذای اصلی شیرخوار از نظر دریافت انرژی، مواد مغذی و مایعات است و باید بر حسب میل و تقاضای شیرخوار و به دفعات زیاد ادامه داشته باشد.
بنابراین گزارش، از پایان شش ماهگی حتی زمانی كه كودك به مقدار كافی از شیر مادر تغذیه مادر تغذیه می كند ممكن است به آب نیاز داشته باشد بنابراین باید هر روز به خصوص در فصل گرما و روزهای گرم، چند نوبت آب جوشیده خنك شده به او ارائه شود.
این گزارش می افزاید، مصرف نوشابه برای كودكان ممنوع است زیرا علاوه بر مضراتی كه دارند سبب دریافت مقدار كمتر غذا یا شیر مادر می شوند همچنین استفاده از آب میوه های طبیعی و خالص كه از میوه های مجاز به روش بهداشتی در منزل تهیه شده باشند،‌ از اواسط ماه هشتم به بعد در حد 30 تا 60 سی سی در روز كه با لیوان نشكن به كودك داده شود، بلامانع است.
بر اساس این گزارش،‌ استفاده شیرخوار از مقادیر زیاد آب میوه ممكن است سبب اسهال و یا كاهش اشتهای او به غذا و حتی شیر مادر شود همچنین مصرف مكرر آب میوه حتی اگر رقیق هم شده باشد، خصوصا اگر به جای فنجان توسط بطری و یا هنگام خواب به كودك داده شود، می تواند به مینای دندان كودك صدمه زده و نهایتا پوسیدگی دندان ایجاد شود.
بنا بر اعلام انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر، مصرف بیش از حد آب میوه به دلیل عدم دریافت مواد مغذی وپروتئین، سبب سوء تغذیه و كم خونی و حتی كوتاهی قد و در برخی موارد سبب چاقی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha