سلامت نیوز : رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اعلام اینکه آخرین مهلت اجرای قانون ارتقای بهره وری اول مهر است، از اعلام اسامی آن دسته از دانشگاههای علوم پزشکی و مراکز درمانی به نهادهای نظارتی خبر داد که این قانون را اجرا نکرده باشد.
به گزارش مهر، غضنفر میرزابیگی با اشاره به موفقیت اجرای قانون بهره‌وری خدمات پرستاری در ارائه خدمات مطلوب به بیماران و کاهش ساعت کاری پرستاران، افزود: اجرای این قانون از نگاه دولتمردان و سازمان نظام پرستاری کشور تمام شده و بر اساس دستور وزارت بهداشت همه دانشگاههای علوم پزشکی کشور موظف هستند حداکثر تا اول مهر این قانون را اجرا کنند.

میرزابیگی با بیان اینکه قانون ارتقای بهره وری باید از ابتدای امسال اجرا می شده، تاکید کرد: خط پایان و آخرین مهلت اجرای قانون ارتقای بهره وری توسط دانشگاهها اول مهر است و اگر دانشگاهی تا این زمان قانون را اجرا نکرده باشد سازمان نظام پرستاری موظف است نام دانشگاههای علوم پزشکی یا مراکز مذکور را به نهادهای نظارتی اعلام کند.

وی با اشاره به مزایای قانون ارتقای بهره وری برای پرستاران، افزود: بر اساس قانون ارتقای بهره‌وری قیمت و بهای هر ساعت کار پرستاران افزایش یافته است که این مزیت، درآمد پرستاران از محل اجرای قانون ارتقای بهره‌وری را بیشتر می‌کند.

به گفته رئیس کل نظام پرستاری کشور بر اساس ابلاغ وزارت بهداشت، پرستارانی که تمایل دارند علاوه بر اضافه کار 80 ساعته مندرج در قانون ارتقای بهره‌وری، 80 ساعت دیگر نیز کار کنند، می‌توانند اضافه کار دوم خود را در محل کار خود یا یکی از بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه محل خدمت خود انجام دهند اما به ارائه خدمت همزمان در دو بخش خصوصی و دولتی مجاز نیستند.

وی ادامه داد: بنابراین ما محدودیت کار در یک بیمارستان را نداریم بلکه این محدودیت در یک بخش دولتی یا غیر دولتی وجود دارد اما پرستاران می توانند تا سقف 160 ساعت اضافه کار انجام دهند.

میرزابیگی با تاکید بر عدم تعلل پرستاران در امضای تعهدنامه ها، تصریح کرد: خوشبختانه قانون ارتقای بهره وری 100درصد به نفع جامعه پرستاری است و از این پس پرستاران کشور تعهدنامه های دانشگاههای علوم پزشکی را امضا کنند تا هر چه زودتر روال قانونی برای کاهش ساعت کاری و پرداختهای قانونی به پرستاران مطابق قانون جدید طی شود.

وی تاکید کرد: پرستاران نباید نگران امضای تعهدنامه باشند و دقت کنند تمام بندهای قانون ارتقای بهره وری پشت این تعهدنامه قید شده باشد و پس از مطالعه دقیق آن را امضا کنند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه اکنون کمیته کشوری برای پاسخگویی به شبهات و پرسش های مربوط به قانون ارتقای بهره وری تشکیل شده است، افزود: از این پس پرستارانی که درباره قانون ارتقای بهره وری پرسش دارند می توانند کامنت خود را در سایت سازمان نظام پرستاری قرار دهند تا پاسخ خود را با ادله روشن دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha