سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، فرسوده بودن بیمارستان های تهران را مهم ترین معضل نظام سلامت دانست.

به گزارش سلامت نیوز مرضیه وحید دستجردی در مراسم افتتاح بیمارستان صحرایی شهید رهنمون در منطقه قیامدشت گفت: بیشتر بیمارستان های شهر تهران فرسوده بوده و تعداد بیمارستان های تازه تاسیس در این شهر بسیار كم است.

وی با اشاره به قدمت 86 ساله بیمارستان اكبر آبادی تهران، افزود: تخت های بیمارستانی نیز در تهران كم، فرسوده و قدیمی است، بنا براین باید در زمینه درمان در این شهر بزرگ، كار اساسی صورت گیرد.

دستجردی با اشاره به اینكه اگر تهران دچار بلیه ای طبیعی شود اكثر بیمارستان های آن فرو می ریزد، افزود: راه اندازی بیمارستان های صحرایی در شرایط اضطراری و غیراضطراری می تواند كمك زیادی به درمان در چنین شرایطی كند.

وزیر بهداشت ادامه داد: با كمك بسیج جامعه پزشكی تاكنون 30 بیمارستان صحرایی در اقصی نقاط كشور راه اندازی شده كه این بیمارستان ها با توجه به كاسته شدن جمعیت روستایی و افزایش حاشیه نشینی شهری، معضلات درمانی را به خوبی برطرف كرده است.

وی با بیان اینكه باید فعالیت های نظام سلامت را با هماهنگی بسیج پیش ببریم تا از سیستم سنتی خارج شویم، افزود: برای توسعه خدمات درمانی و بهداشتی در مناطق محروم ناگزیر از رجوع به تفكر بسیجی هستیم تا بتوانیم چهره نظام سلامت را تغییر داده و خدمات بهتری به مردم ارایه دهیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینكه مراجعان به بیمارستان های صحرایی در صورت لزوم به بیمارستان های بالاتر ارجاع داده می شوند، گفت: یك گروه چشم پزشكی نیز چندی پیش در مشهد اقدام به خدمت رسانی به مردم در مناطق محروم كردند و با راه اندازی یك اتاق عمل سیار توانستند در یك روز 100 عمل آب مروارید انجام دهند.

وی با اشاره به اینكه در پنج سال گذشته خدمات سلامتی بسیار خوبی به مردم ارایه شده است، گفت: در طول پنج شش سال گذشته 16 هزار تخت بیمارستانی راه اندازی شده و چهار هزار تخت نیز امسال به بهره برداری می رسد.

وحید دستجری افزود: مركز ترومای بیمارستان سینا نیز با 400 تخت تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی اضافه كرد 66 هزار تخت بیمارستانی نیز در حال ساخت است و تا دو سال دیگر تعداد تخت های بیمارستانی به 85 هزار تخت می رسد كه این میزان برابر كل تخت های بیمارستانی ایجاد شده در دولت های قبل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha