دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 32977
سلامت نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: انواع تبخال های دهانی بی خطر هستند و پس از مدتی به خودی خود از بین می روند.

دكتر حسین طباطبایی روز دوشنبه در حاشیه نخستین همایش متخصصان رشته های مختلف پزشكی كشور در سالن همایش های بین المللی رایزن در خیابان شهید باهنر تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: تبخال بر اثر نوعی ویروس هرپس سیملكس بر روی لب یا اطراف دهان ایجاد می شود كه این نوع زخم زود خوب می‌شود.

این متخصص پوست گفت: افراد باید بدانند كه بعضی از انواع تبخال ها كه در دستگاه تناسلی و مقعدی مشاهده می شود، بسیار دردناك و پر خطر هستند.

طباطبایی با بیان اینكه در بعضی موارد این تبخال ها به سلامتی افراد لطمه می زند، ادامه داد: گاهی اوقات این تبخال ها به شكل زیگل در محل های یاد شده ظاهر می شوند كه بسیار ناخوشایند است و منجر به بروز سرطان می شود.

وی گفت: پس از بررسی های اخیر پزشكان مشخص شد كه سرطان واژن و گردنه رحم در خانم ها حاصل بروز این نوع زیگل و تبخال ها است.

وی ادامه داد: این نوع بیماری های ویروسی كه بسیار شایع نیز هستند تا آنجا پیش می روند كه سیستم ایمنی بدن افراد سالم را مختل می كنند و منجر به مرگ آنان می شوند.

طباطبایی به مردم هشدار داد: ویروس ها همانند باكتری ها درمان ندارند و نمی توان با تجویز آنتی بیوتیك آنها را از بین برد.

طباطبایی توصیه كرد كه افراد با مشاهده این نوع زیگل یا تبخال در دستگاه تناسلی خود به سرعت به پزشك مراجعه كنند و آن را جدی بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha