سلامت نیوز: معاون امور اجتماعی و پیشگیری ازآسیب های سازمان بهزیستی گفت: در طول اجرای برنامه پنجم توسعه بیش از 20 میلیون نفر در كشور، مهارت های زندگی را آموزش می بینند.

علی محمد زنگانه روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا با بیان اینكه ازهر پنج تا 6 ازدواج در كشور یكی منجر به طلاق می شود، افزود: گسترش آموزش مهارت های زندگی به خانواده ها در دستور كار سازمان بهزیستی كشور قرار گرفته چرا كه آموزش مهارت های زندگی به خانواده ها در كاهش آسیب های اجتماعی موثر است.

وی تصریح كرد: اجرای این طرح به منظور كاهش آسیب های اجتماعی در جامعه به اقشار مختلف از جمله دانشجویان و دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی، كارمندان و آحاد مختلف مردم صورت می گیرد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینكه اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی مستلزم تخصیص اعتبارات كافی است، افزود: هم اكنون نسبت اعتبارات پیشگیری به اجرای برنامه ها رضایت بخش نیست.

زنگانه گفت: سازمان بهزیستی آخرین دستگاه متولی بعد از 20 دستگاه فرهنگی و اجتماعی دیگر است كه باید آسیب های اجتماعی ناشی از كم كاری این دستگاه ها را در جامعه جبران كند.

وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی كشور در تلاش است تا با ارائه آموزش های پیش از ازدواج به جوانان به عنوان یكی دیگر از برنامه های كاهش آسیب های اجتماعی، بستر زندگی سالم و موفق برای جوانان كشور را فراهم كند.

پیش از این، دبیرستاد ازدواج و امور جهیزیه سازمان بهزیستی اعلام كرد: سازمان بهزیستی 15هزار تومان یارانه برای آموزش مهارت های زندگی به هر مددجوی زیر پوشش این سازمان اختصاص داده است كه به منظور تحكیم بنیان خانواده های زیر پوشش بهزیستی برای مددجویان برگزار می شود.

رضا كردی گفت: این كلاس ها در تمام مراكز مشاوره بهزیستی كه دارای مجوز از سازمان بهزیستی هستند، در شهرها و مناطق مختلف كشور برگزار می شود و این سازمان بر فعالیت این مراكز نظارت دقیق و كامل دارد.

به گفته وی، در اجرای این طرح، شركت كنندگان و زوج های جوان، آموزش های قبل و بعد از ازدواج و مهارت های روزمره زندگی شامل برخورد با والدین، اطلاعاتی درباره معلولیت، فعالیت ها و همكاری های خانوادگی و اجتماعی، بهداشت شخصی و عمومی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را فرا می گیرند.

هم اكنون، سه میلیون نفر در كشور از خدمات حمایتی سازمان بهزیستی بهره مند می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha