دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۲
سلامت نیوز: روانپزشك و درمانگر اعتیاد گفت: بر اساس بررسی های به عمل آمده از اردوگاه های ترك اعتیاد زنان، 80 درصد آنان توسط همسرانشان معتاد می شوند.

دكتر سوسن غیاثی  در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه خطر اعتیاد در زنان بیش از مردان است، افزود: زنانی كه از همسرانشان معتاد می شوند، جرات ندارند كه به آنان بگویند به مواد نیاز دارند.

وی اظهار داشت: این زنان به دلیل كم سوادی از بهداشت جنسی اطلاعی نداشته و به ظاهر خود بهایی نمی دهند.

این روانپزشك ادامه داد: آنان پس از مدت كوتاهی، به یك زن ژولیده و در هم شكسته تبدیل می شوند كه شوهر، همان كسی كه عامل اول اعتیاد آن ها بوده، دیگر خواهان آنها نیست یا از خانه بیرون شان می كند و یا زندگی آنان به طلاق و جدایی كشیده می شود.

وی با اشاره به اینكه الگوی مصرف مواد در زنان به سمت كراك تغییر كرده است، افزود: زن مصرف كننده كراك، ماده مخدر شیمیایی بسیار قوی را وارد بدن خود می كند كه این ماده در سیستم و متابولیسم بدن وی تاثیر می گذارد، بنابراین در مدت كوتاهی دندان هایش را از دست می دهد.

غیاثی، كم اشتهایی و سو تغذیه را از عوارض مصرف مواد مخدر در زنان برشمرد و افزود: آنان به دلیل مصرف مواد، سیگار بیشتری می كشند و در مدت زمان كوتاهی، رنگ پوست و تناسب صورتشان تغییر می كند.

وی با بیان اینكه سم‌زدایی از سخت‌ترین مراحل ترك اعتیاد زنان است، افزود: زنان در این مرحله به دلیل سیستم دفاعی و قدرت بدن، كم‌طاقت‌تر از مردان هستند و پس از گذشت 12 ساعت از روز اول ترك، اعتیاد تازه خود را نشان می‌دهد و به همین دلیل آنان رفتارهای بسیار خشن و وحشتناكی را از خود نشان می‌دهند تا جایی كه برای رهایی از این دردها اقدام به فرار می‌كنند.

این روانپزشك، اطلاع رسانی و آشنایی زنان با مواد مخدر و عوارض جبران ناپذیر آن را ضروری دانست و تصریح كرد رسانه های عمومی از جمله صدا و سیما كه بیشترین مخاطب را دارد باید با برگزاری میزگردها و جلسات مختلفی با حضور كارشناسان، زنان را از عوارض اعتیاد آگاه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha