سلامت نیوز: معاون آموزش و پژوهش مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: برنامه‌های پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و ویروسی برای زائران حج تمتع امسال تدوین و اجرا می شود.

امین رضا طباطبائی روز یك شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال گذشته بیشترین علت مراجعه زائران به مراكز درمانی حج و زیارت این جمعیت در مكه مكرمه و مدینه منوره بخاطر ابتلا به بیماری‌های تنفسی و به ویژه سرماخوردگی بوده است.

وی افزود:بر این اساس برنامه‌های آموزشی ویژه‌ای با استفاده از ابزارهای نوین در حج تمتع امسال برای افزایش آگاهی، نگرش و عملكرد زائران در پیشگیری از این بیماری‌ها اجرا خواهد شد.

طباطبایی یادآور شد اگرچه شیوع بیماری‌های تنفسی و ویروسی با توجه به حضور میلیونی افراد در موسم تمتع دور از ذهن نیست، اما با رعایت نكات ساده بهداشتی می‌توان از ابتلا به این بیماری ها مصون ماند.

طباطبائی ادامه داد: شستن دست‌ها و عدم تماس دست با چشم‌ها و بینی،عدم حضور بی مورد در تجمعات و فضاهای بسته، خواب و استراحت كافی، قرار نگرفتن در برابر پنكه و یا كولر با بدن عرق كرده و استفاده از وسایل شخصی، مواردی است كه می تواند در مصون ماندن حجاج از ابتلا به بیماری های شایع در حج كمك كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha