سلامت نیوز: نتایج مطالعات پژوهشگران ایرانی نشان می د هد كه عفونت كاندیدیازیس به عنوان چهارمین عامل عفونت بیمارستانی است و بیماران بستری در ICU بیش از سایر بیماران در معرض آلودگی به این عفونت هستند.

بر اساس نتایج این تحقیق ، كاندیدیازیس موجب 5 تا 10 درصد عفونت های خونی در بخش ICU می شود از این رو عفونت در این بخش بیشتر از سایر بخشها است و در صورت عدم تشخیص، شایع و كشنده خواهد بود .

عفونت های كاندیدایی از مشكلات اصلی بیماران دچار وضعیت وخیم بستری در بخش است به طوری كه تشخیص مناسب موارد كاندیدیازیس به ویژه نوع تهاجمی آن در اغلب موارد به تاخیر می افتد و عدم درمان ضد قارچی مناسب و به موقع برای این عفونت ، مرگ و میر بیماران را در پی دارد .

در این تحقیق پیشرفت های اخیر در یافته های اپیدمیولوژی، روشهای تشخیصی و مدیریت بیماری كاندیازسی در بیماران بستری در بخش مورد ارزیابی قرار گرفت.

با توجه به مستعد بودن بیماران بستری در آی سی یو در ابتلا به عفونت كاندیدیازیس و به جهت مدیریت مناسب این بیماری نیاز به روش های تشخیصی سریع برپایه انتخاب پروتكل درمانی مناسب است .

این پژوهش توسط صادق خداویسی  دانشجوی كارشناسی ارشد قارچ شناسی پزشكی دانشگاه علوم پزشكی مازندران انجام شده و نتایج آن در كتاب خلاصه مقالات انگل شناسی و بیماری های انگلی ایران به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha