دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 32993
سلامت نیوز: تشخیص و درمان اختصاصی بیماری های خانواده هرپس (تبخال ) در كلینیك هرپس مركز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مكرر ابن سینا امكان پذیر شد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن سینا ، اهمیت این بیماری رو به گسترش در جهان و درمان به موقع آن سبب شد تا مركز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مكرر ابن سینا وابسته به پژوهشگاه ابن سینا جهاد دانشگاهی نسبت به تشخیص و درمان اختصاصی بیماری های خانواده هرپس اقدام كند.
در حال حاضرفراگیر بودن این بیماری سبب شده است تا مجمع جهانی درمان هرپس یكی از مجامع مهم و فعال بیماری های عفونی در دنیا به شمار رود.

در این كلینیك بیماران ضمن آشنایی با جدیدترین روش های پیشگیری و كنترل بیماری های تبخال، آبله مرغان، زونا،CMV و منونوكلئوز عفونی، با آخرین روش های علمی و تشخیصی، تحت بررسی و درمان قرار می گیرند.

هرپس یا تبخال به بیماری تاولی و دردناكی گفته می‌شود كه می‌تواند ناحیه لب و دهان یا دستگاه تناسلی را گرفتار كند و بر این اساس به 2 تیپ یك و دو تقسیم بندی می شود . از آنجایی كه ویروس قادر است به صورت نهفته در بدن باقی بماند، بیمار، حملات مكرر از بروز ضایعات را تجربه می كند كه می تواند بسیار دردناك، مزاحم و مخل فعالیت های اجتماعی، شغلی و شخصی فرد باشد.

تشخیص، درمان و پیشگیری از انتقال در این بیماری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است كه باید در موارد درگیری تناسلی در مادر باردار،‌ فرد مبتلا و هنگام زایمان مورد توجه ویژه قرار گیرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha