سلامت نیوز: رییس بیمارستان صحرایی شهید رهنمون با بیان اینکه این بیمارستان با 800 میلیون تومان اعتبار راه‌اندازی شده است، گفت: تکمیل این پروژه مستلزم دو میلیارد تومان هزینه و اعتبار دیگر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر جلال غفارزاده رییس بیمارستان صحرایی شهید رهنمون در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات مثبت این بیمارستان در سطح قیام دشت اظهار داشت: این بیمارستان صحرایی از تاریخ 12 شهریور با حضور شش تیم پزشکی عمومی در قالب نظام ارجاع، اقدام به ویزیت رایگان بیماران و افراد ساکن در قیام دشت کرده است و امروز بخش تخصصی آن با حضور وزیر بهداشت جهت ارائه خدمات تخصصی به بیماران افتتاح می شود.

وی افزود: بیمارانی که طی 10 روز گذشته توسط تیم‌های پزشکی مستقر در منطقه قیام دشت شناسایی شده بودند به این بیمارستان ارجاع می‌شوند که شامل بخش‌های جراحی عمومی، داخلی، ارتوپدی، گوش حلق و بینی، چشم پزشکی و جراحی سرپایی است.

دکتر غفارزاده خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که در روند بیماریابی توسط تیم های پزشکی ویزیت شده بودند، مشکوک به برخی بیماری‌های سخت بوده و یا نیاز به انجام آزمایشات تخصصی داشتند که این خدمات در بیمارستان صحرایی به آنها ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: بیماران پس از معاینه توسط متخصصین در صورت نیاز به بیمارستان‌های تخصصی دانشگاه علوم پزشکی تهران ارجاع می‌شوند و به صورت رایگان درمان خواهند شد.

دکتر غفارزاده کسب تجربه برای مواقع بحرانی را مهمترین هدف از برپایی این بیمارستان عنوان کرد و گفت: در صورت تامین اعتبار دو میلیارد تومانی از سوی دولت سازه‌های این بیمارستان تکمیل شده و قادر خواهد بود ظرف حداکثر 24 ساعت به افراد در شرایط بحرانی کمک کند.

دکتر غفارزاده تصریح کرد: تمام خدمات این بیمارستان به صورت موبایلی بوده و آشیانه اصلی آن در بیمارستان امام خمینی(ره) مستقر خواهد بود که می‌تواند 70 درصد اقداماتی را که یک مجموعه کامل درمانی می تواند ارائه کند را انجام دهد.

رییس بیمارستان صحرایی شهید رهنمون در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر تجربه‌ای که دانشگاه علوم پزشکی تهران از راه‌اندازی این بیمارستان صحرایی کسب می‌کند، بیماریابی که در منطقه انجام شد به دلیل تشخیص زودهنگام بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری قلبی، سرطان پستان و ... که با این نوع تشخیص درمان موفق تری نیز خواهد داشت ارزش بسیاری بالایی دارد.

گفتنی است، بیمارستان 50 تخت خوابی صحرایی شهید رهنمون به همت دانشگاه علوم پزشکی تهران با محوریت بیمارستان سینا در روستای چهل قز شهرستان قیام دشت با هدف ارائه خدمات تخصصی، جراحی و داخلی رایگان در این منطقه راه اندازی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha