دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: 33011
سلامت نیوز: پزشكان آمریكایی اعلام كردند: نسل آینده قرص‌های ضد بارداری برای زنان برخلاف قرص‌های فعلی، حاوی آنزیم‌هایی خواهند بود كه روی فرآیند تخمك گذاری تاثیر می‌گذارند درحالی كه قرص‌های فعلی با دستكاری هورمون‌ها، این وظیفه را انجام می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، جان هن بولد از متخصصان مركز مطالعات ملی اورگون در دانشگاه علوم بهداشتی اورگون و دستیاران وی در این آزمایشات خاطرنشان كردند: ما در این آزمایشات توانستیم به دقت مشخص كنیم كه كدام آنزیم‌ها باید مورد بررسی قرار بگیرند.

این متخصصان روی گونه‌ای از میمون‌ها آزمایش كرده‌اند كه سیستم تولید مثلی آنها بسیار شبیه به انسان است.

هن بولد تاكید كرد: بكار بردن این آنزیم‌ها می‌تواند از آزاد شدن تخمك از تخمدان‌ها جلوگیری كند.

به گزارش روزنامه دلی تلگراف، قرص فعلی ضدبارداری كه در سال 1961 از سوی سازمان غذا و داروی آمریكا تایید شده است با افزایش سطح هورمونها با استفاده از هورمون‌های مصنوعی از بارور شدن جلوگیری می‌كند.

به گفته هن بولد، این روش هرچند تاثیر گذار است اما به دلیل دستكاری كردن روی هورمون‌ها بی‌تردید عوارض جانبی دارد و مهمترین نگرانی استفاده از این دارو افزایش بیش از حد طبیعی هورمونها در بدن زنان است. این متخصصان امیدوار هستند نسل جدید قرص‌های ضدبارداری هم موثرتر باشد و هم این عوارض جانبی را نداشته باشد و ایمن‌تر باشد.

شرح این آزمایش در مجله غددشناسی به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha