دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: 33012
سلامت نیوز: بیماری التهاب لگن در واقع نتیجه بروز عفونت در لوله‌های فالوپ و اعضای تولیدمثلی زنانه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این بیماری معمولا با عفونت‌های زنانه از قبیل سوزاک و عفونت قارچی کلایمیدیا ایجاد می‌شود. آمارها نشان می‌دهد که هر سال بیش از یک میلیون زن در آمریكا به بیماری التهاب لگن مبتلا می‌شوند و از این میان تقریبا 150 نفر جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش سایت مركز تخصصی مایوكلینیك، علایم شناخته شده این بیماری شامل تب، درد در ناحیه اطراف استخوان لگن، ترشح لوله رحمی، خونریزی غیرطبیعی در عادت ماهانه، درد در حین ادرار کردن و مقاربت است.

به گفته متخصصان، ممکن است در برخی زنان این علایم تا حدی خفیف باشد و حتی تشخیص داده نشوند. لازم به ذکر است که اگر بیماری التهابی لگن درمان نشده باقی بماند بیمار در معرض خطر ناباروری، بارداری خارج رحمی، زخم شدن و درد مزمن لگن قرار می‌گیرد. شایعترین شکایت بالینی در یک زن مبتلا به بیماری التهابی لگن، درد دو طرف قسمت تحتانی شکم یا لگن است.

عوامل خطرزا در بروز این بیماری معمولا شامل سن پایین، مجرد بودن، وضعیت اجتماعی و اقتصادی نامناسب و در سطح پایین، رفتارهای جنسی ناسالم، اعتیاد، رفتارهای بهداشتی نامطلوب و مصرف سیگار هستند.

اگر زنی هر یک از علایم بیماری التهاب لگن را داشته باشد باید به پزشک مراجعه کرده و پس از معاینه، اقدامات درمانی فورا آغاز شود. زنان مستعد به لحاظ ابتلا به بیماری التهاب لگن باید به منظور اجتناب از عوارض برگشت‌ناپذیر این بیماری معاینات منظم داشته باشند.

متخصصان هشدار می دهند که این بیماری حتی می تواند در شرایط پیشرفته منجر به ناباروری شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha