سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برابر جلوگیری از بیماری وبا باید فرابخشی عمل کنیم تصریح کرد: ‌علاوه بر وزارت بهداشت، وزارت کشاورزی، وزارت نیرو و مدیریت آب و فاضلاب شهری باید به وظایف خود در این ارتباط به خوبی توجه کنند.

علی اکبر کائیدی در گفت‌وگو با خانه ملت ، در رابطه با شیوه مقابله با بیماری وبا در کشور گفت: این بیماری از طریق راه‌های مشخصی منتقل می‌شود و مهمترین دلیل انتقال این بیماری نیز آب آلوده است.

نماینده مردم پل دختر و ملاوی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وقتی آب آشامیدنی آلوده باشد احتمال شیوع این بیماری بیشتر از قبل می‌شود, افزود: البته آب آلوده تنها دلیل شیوه بیماری وبا در کشور محسوب نمی‌شود، میوه‌ها، سبزیجات و صیفی‌جات نیز به دلیل اینکه با‌ آب آلوده و آب فاضلاب‌ها آبیاری می‌شوند، احتمال شیوع این بیماری را افزایش می دهند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از آب آشامیدنی سالم، و شستشوی‌ دقیق صیفی‌جات و رعایت بهداشت فردی از جمله نکاتی است که رعایت آنها باعث می‌شود که با این بیماری روبه رو نشویم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ارتباط با لغو مجوز مصرف سبزیجات در رستوران‌ها و اماکن اقامتی، بیان کرد: وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو باید در این مورد نظارت جدی‌تر و بیشتری داشته باشند.

کائیدی در رابطه با اقدامات انجام شده در سطح کشور برای جلوگیری از شیوع بیماری وبا، گفت: از اقدامات انجام شده اطلاع کافی ندارم و تاکید می‌کنم که این اقدامات تنها به وزارت بهداشت و درمان مرتبط نمی‌شود بلکه در برابر جلوگیری از بیماری وبا باید فرابخشی عمل کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر وزارت بهداشت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و مدیریت آب و فاضلاب شهری باید به وظایف خود در این ارتباط به خوبی توجه کنند.

وی همچنین به نقش رسانه‌های جمعی برای اطلاع رسانی در این زمینه تاکید کرد و یادآور شد: اگر فرهنگ‌سازی مناسب صورت بگیرد برای پیش‌گیری از بیماری وبا با مشکلات کمتری روبه‌رو خواهیم بود.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha