سلامت نیوز: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از حضور کمرنگ پزشکان و مربیان بهداشت متعهد در مدارس گفت: سلامت جسمی و بهداشت محیط از الزامات یک محیط آموزشی با نشاط است.

طیبه صفایی در گفتگو با خانه ملت، با بیان اینکه وضعیت بهداشت مدارس فاصله زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب دارد گفت: با توجه به شیوع بیماری‌های مختلف و آسیب‌پذیر بودن دانش‌آموزان در برابر بیماری‌ها به دلیل حضور هر روز آنها در یک مکان عمومی لازم است آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت توجه بیشتری به بهداشت و سلامت فردی و روحی و روانی دانش‌آموزان و سلامت محیط مدارس داشته باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهداشت محیط مدارس شامل نمازخانه‌ها ، بوفه‌ها و سرویس‌های بهداشتی است، گفت: بهداشت محیط بر سلامت جسمی دانش‌آموزان تاثیر می‌گذارد با این وجود اغلب سرویس‌های بهداشتی مدارس وضعیت نامناسبی دارند و این امر سبب بروز انواع بیماری‌های قارچی به ویژه در دختران می‌شود.

وی تصریح کرد: مدارس قدیمی در تهران و شهرستان‌ها از آب گرم برخوردار نیستند و این موضوع به خصوص در زمستان برای دانش آموزان بیماری‌های زیادی را به همراه می‌آورد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه دین اسلام توجه خاصی به بهداشت فرد دارد، گفت: سلامت جسمی و بهداشت محیط از الزامات یک محیط آموزشی با نشاط است و آموزش و پرورش باید سلامت روانی و جسمی دانش‌آموزان را برای والدین آنها تضمین کند که لازمه آن حضور پزشکان و مربیان بهداشت متعهد در مدارس است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: ما در مجلس طی قوانینی که مصوب شد سعی کردیم تا دربحث بودجه آموزش و پرورش و تعداد نیروهای استخدامی، مجوز استخدام مربیان بهداشت را جدا از معلمان برای آموزش و پرورش در نظر بگیریم ولی هنوز تعداد آنها کافی نیست.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم فضای تعلیم و تربیت در مدارس توام با نشاط باشد باید حضور مربی‌های بهداشت را در مدارس تقویت کنیم و لازمه آن تامین منابع مالی و نیروی انسانی با تجربه در مدارس است.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha