سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: هیچ گیری در زمینه توزیع شربت تریاک وجود ندارد و میزان تولید این شربت در حال خاضر بیشتر از مصرف آن است.

مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: میزان تولید شربت تریاک در حال حاضر بیشتر از مصرف آن در کشور است و رفت‌ و آمد معتادانی که از این شربت استفاده می‌کنند به علت آنکه توزیع آن 2 بار در روز است، سخت است.

وی افزود: لذا آن قدر که فکر می‌کردیم به تولید این شربت نیاز داریم، این شربت مورد نیاز نبود امادر عین حال تولید را پایین نیاوردیم و با همان مقدار تولید کردیم.

وحیددستجردی تصریح کرد: هم اکنون در کارخانه‌ها و شرکت‌ها این شربت باقیمانده ضمن اینکه تمام مراکزی که اعلام نیاز کردند به آنها این شربت داده شده است.

وی گفت: آخرین خبرها این است که خوزستان به علت اینکه نیاز به این شربت اطلاع‌رسانی نشده بود، شربت تریاک برای آنها فرستاده نشده بود که این کار هم انجام شد.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: هیچ گیری در زمینه توزیع شربت تریاک وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، آذرخش مکری، مجری طرح شربت تریاک پیش از این گفته بود: هنوز برخی مراکز توزیع شربت تریاک مجوز ندارند که این مشکل باید سامان یابد.

وی افزود: مشکل عدم توزیع مناسب شربت تریاک این است که هنوز مجوز کافی در این زمینه داده نشده است و هنوز ارائه مجوزها جای کار دارد. از طرفی توزیع شربت تریاک در مراکز مجاز مشکل آئین نامه‌ای دارد و به خصوص اینکه این مراکز باید به خودیاری‌ها متصل شوند و از طرف دیگر این مراکز باید خود را با آئین نامه منطبق کنند.

همچنین، حسین دژاکام، رئیس سازمان مردم نهاد کنگره 60 پیش از این گفته بود: شربت تریاک از داروهای مهم درمان اعتیاد به کراک است که متأسفانه هنوز در پیچ و خم‌های اداری گیر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha