سلامت نیوز: رئیس جامعه معلولان ایران از رایزنی با سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه امضاء شده، از این پس شهریه دانشگاه معلولان به صورت متمرکز و یکجا پرداخت خواهد شد.

علی‌محمود همت‌نژاد، رئیس جامعه معلولان ایران در گفت‌وگو با فارس‌ با اشاره به تغییر و تحول در مدیریت سازمان بهزیستی اظهار داشت: طی دو سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه‌های حمایتی و توانبخشی برای معلولان انجام شده بود که امیدواریم این اقدامات با سرعت بهتری برای قشر معلول انجام شود.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین دانشگاه آزاد و دانشگاه علمی کاربردی امضاء شده، قرار شده است که معلولان نسبت به افراد دیگر از تسهیلات بیشتری در بخش‌های مختلف و به ویژه خوابگاه‌های دانشجویی استفاده کنند.

رئیس جامعه معلولان ایران ادامه داد: هم اکنون بیش از 12 هزار معلول در دانشگاه‌های آزاد و علمی کاربردی مشغول به تحصیل هستند که به نظر می‌رسد این آمار امسال افزایش یابد.

همت‌نژاد از رایزنی با سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه امضاء شده، از این پس شهریه دانشگاه معلولان به صورت متمرکز و یکجا پرداخت خواهد شد.

وی بیان داشت:‌ سازمان بهزیستی با توجه به وظایف حمایتی‌ که در قبال معلولان دارد در شرایط فعلی بین 50 الی صد درصد شهریه‌های معلولان را در دانشگاه‌ها پرداخت می‌کند.

رئیس جامعه معلولان ایران اضافه کرد: در قانون جامع حمایت از معلولان بندها و تبصره‌های مهمی برای حمایت از معلولان تعریف شده است که امیدواریم دستگاه‌ها و سازمان‌ها به ویژه بهزیستی به آنها عمل کنند.

همت‌نژاد با انتقاد از عملکرد سازمان‌ها و دستگاه‌ها در امر مناسب‌سازی معابر اظهار داشت: علی‌رغم اینکه بهزیستی تأکید کرده بود در آینده شهری امن و بدون مانع برای معلولان خواهیم داشت اما شهرداری‌ها در این خصوص همکاری نمی‌کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha