سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 33025
سلامت نیوز: معاون اجتماعی و پیشگیری از آسیبهای سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه شیوع تنبلی چشم در جهان بین دو تا سه درصد است گفت: در کشور ما بیش از یک میلیون نفر مبتلا وجود دارد.

محمد علی زنگانه در کارگاه آموزشی پیشگیری از تنبلی چشم در گرگان افزود: با اقدامات پیشگیرانه و درمان به موقع می توان از دو سوم نابینایی ها جلوگیری کرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از آسیب های سازمان بهزیستی کشور گفت: دومین علت اختلالات بینایی در کودکان (آمبلیوپی) یا تنبلی چشم است.

وی اظهارداشت: سازمان بهزیستی به عنوان متولی پیشگیری از آسیب ها در کشور و کاهش معلولیت ها برنامه های زیادی را در دست اقدام دارد که یکی از آنها پیشگیری ازاختلالات بینایی است.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از آسیب های سازمان بهزیستی کشور بیان داشت: در حال حاضر در طول سال برنامه غربالگری در پایگاه های ثابت انجام می شود.
 
به گفته وی، در کشور پس از غربالگری 62 هزار نفر دارای اختلالات بینایی شناسایی شدند و این تعداد برای درمان ارجاع شدند که 11 هزار نفر از این 62 هزار نفر اختلالات تنبلی چشم داشتند.
 
زنگانه با اشاره به اینکه تشخیص به موقع  مهمترین عامل پیشگیری از این اختلال است افزود: اگر کودکان فبل از شش سالگی شناسایی شوند پیشگیری بسیارراحت تر است.
 
وی بیان داشت: ما موظف هستیم تا سال 2015 به میزان 10 درصد شناسایی به هنگام داشته باشیم که بر اساس برنامه ها تا
سال 91 این هدف محقق می شود.
 
وی درباره کارگاه آموزشی پیشگیری از تنبلی چشم در گرگان گفت: این کارگاه با حضور 15 معاون پیشگیری از آسیب ادارت کل استان ها برگزار شده است واین تیم مدیران پروژه  پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در کشور هستند.
 
زنگانه در ادامه افزود: این کارگاه با هدف ارزیابی، بهبود کیفیت خدمات و ارتقاء شاخص ها برگزار می شود و خروجی آن لزوم بازنگری در برنامه های اجرایی و اجرای بهترین برنامه در این خصوص در کشور است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha