سلامت نیوز: یك متخصص بیماری پوست در خصوص استفاده از داروهای گیاهی برای جلوگیری از اختلالات پوست و موی سر گفت: تاكنون هیچگونه دارویی استاندارد در این زمینه به تائید نرسیده است.

 به گزارش سلامت نیوز، دكتر محمدتقی نوربالا ضمن بیان این مطلب، اختلالات هورمونی و ژنتیكی، اختلالات داخل بدن چربی زیاد،‌ رژیم غذایی را از عوامل ریزش مو عنوان كرد.

وی عوامل ژنتیك و وراثت را مهمترین عامل ریزش موی سر در مردان دانست و تصریح كرد: این بیماری بیشتر از طرف مادر خانواده به ارث می‌رسد و در واقع افرادی كه پدر بزرگ مادری یا اقوام درجه یك مادر آن ها دچار بیماری طاسی باشند به این بیماری مبتلا می‌شوند.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد اضافه كرد: اگر ریزش موی سر و طاسی سر ارثی باشد تا قبل از 18 سالگی و یا سن بلوغ بروز نمی‌كند و افرادی كه سابقه این بیماری در خانواده را دارند باید به محض مشاهده مواردی دال بر این موضوع به پزشك متخصص مراجعه كنند.

دکتر نوربالا خاطر نشان ساخت:‌ افرادی كه خارش پوست سر، پوسته پوسته شدن سر و موی چرب ندارند كمتر دچار این بیماری می‌شوند اما اگر این علائم در فرد وجود دارد باید با پزشك متخصص در ارتباط باشد.

این متخصص پوست ضمن بیان این مطلب، افرادی كه خانواده آنها دچار بیماری طاسی هستند با استفاده از دارو 70 تا 80 درصد از ریزش موی سر آنها جلوگیری می شود.

دكتر نوربالا با اشاره به این مطلب كه درمان بیماری تاسی سخت و طولانی مدت است خاطر نشان ساخت: در نهایت درمان این بیماری نتیجه خوبی دارد.

وی با اشاره به استفاده مردم از بعضی داروها گفت: هرگونه دارو برای جلوگیری از ریزش موی سر باید توسط پزشك متخصص دستور مصرف داده شود و كسانی كه انتظارات منطقی ندارند با استفاده داروهای متفاوت غیر استاندارد به نتیجه‌ای نخواهند رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مرتضی ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    30 4
    چرا حرف بیخود میزنی از کار بلد ترین دکترهای ایرانه ۹۰ درصد افرادی که رفتن پیشش جواب گرفتن من خودم به طور وسیع ریزش مو داشتم ۹ سال هر دکتری رفتم نشد ولی ۲ماه رفتم پیش نور بالا خوب شدم هیچ عوارضیم نداشته و حرفاتم همش الکیه و ذهن مردمو خراب میکنی
  • پریا ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    16 5
    با سلام دوست گرامی. اینکه از درمان یک متخصص نتیجه ای نگرفته باشیم دلیل بر عدم توانایی ایشون نیست. دکتر نوربالا پزشک بسیار توانمندی هستند و جواب نگرفتن شما به هر دلیلی میتونه باشه جز عدم تخصصص دکتر. خواهش میکنم مجددا مراجعه کنید به متخصص پوست و ببینید دلیل مشکل شما چیه.