سلامت نیوز: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی گفت: بسیاری از بیماری های عفونی و واگیردار از مرزها وارد كشور می شود.

به گزارش سلامت نیوز، دكتر مرضیه وحید دستجردی در ملاقات با دكتر جزایری مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری های واگیر، مرزها را به شدت كنترل می كنیم و در این راستا كمپ هایی در مرزها مستقر شده كه وظیفه اش بیماریابی و درمان در محل است.

دكتر مرضیه وحید دستجردی افزود: پرسنل بهداشتی ما این شجاعت را نیز دارند كه در بیرون از مرزها فعالیت خود را انجام دهند و حتی دانشگاه های علوم پزشكی نزدیك این مرزها، تفاهم نامه ای را در این خصوص با شهرها و روستاها امضا كرده اند.

وی تصریح كرد:‌ بسیاری از پزشكان و متخصصان تقبل كرده اند كه در این مناطق بحث آموزش را راه اندازی كنند و بیماران در بیمارستان های زیر نظر این دانشگاه ها درمان شوند كه این اتفاق علاوه بر دو كشور افغانستان و پاكستان در كشورهای تركمنستان، آذربایجان و ارمنستان نیز صورت می گیرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: كشور آذربایجان بیشترین مراجعه را در خصوص بیماری سل مقاوم به درمان داشته كه در این زمینه ورود بیماران را بدون ویزا میسر كردیم. همچنین برای بیماران عراقی، بیمارستان های مرزی را راه اندازی كردیم و قرار است در آینده ای نزدیك گروه های پزشكی، در بعضی از شهرهای عراق بیمارستان هایی را افتتاح كنند.

دكتر دستجردی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع،‌ ابراز داشت:‌ كارهای بسیار خوبی در این زمینه در كشور صورت گرفته است و ریس جمهور نیز اجرای این برنامه را به عنوان محور درمان و جنبه ای مهم در سیاست های عدالت محور عنوان كرده و حمایت های مالی مناسبی را نیز در این زمینه انجام داده است.

وی افزود: در ابتدای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع ابتدا جمعیت روستایی تحت پوشش قرار گرفته و پس از آن سه شهر با جمعیت 8 میلیونی به عنوان پایلوت انتخاب شد و امسال باید نیمی دیگر از شهرها تحت پوششش این برنامه قرار گیرند.

وزیر بهداشت و درمان، با تأكید بر این كه اگر پرداخت ها در این طرح به پزشكان كافی نباشد، شكست خواهیم خورد گفت: این برنامه بدون همكاری سازمان های بیمه گر انجام نمی شود كه در این زمینه جلسات متعددی با سازمان های بیمه گر برگزار شده و از نظر قیمت، به تعاملات خوبی رسیده ایم.

گفتنی است: مدیر منطقه مدیترانه شرقی طی امروز و فردا به اتفاق دكتر نیكنام قائم مقام وزیر درامور بین الملل، از انیستیتو پاستور ایران،‌ دانشكده طب سنتی،‌ بیمارستان قلب شهید رجایی و كارخانه داروسازی ابوریحان بازدید به عمل می آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha