سلامت نیوز: استفاده از روغن های مایع به جای روغن های جامد را راهکاری مناسب برای کاهش کلسترول خون است.

به گزارش سلامت نیوز، مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت استان خراسان رضوی گفت: بهتر است به جای طبخ غذا با روغن‌های جامد و کره حیوانی و مارگارین از روغن‌های مایع مخصوصا روغن زیتون و کانولا (کلزا) در برنامه غذایی خود استفاده کنید.

دکتر زهرا اباصلتی افزود: لازم است مصرف غذاهای چرب و آغشته به روغن را کاهش داده و از خوردن سوسیس و کالباس، شیرینی‌های پرچربی و پرخامه، سس‌ها و کباب‌های کوبیده که پر از چربی است و همچنین آبگوشت پرچربی پرهیز کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید در پخت غذاهای خانگی از حداقل روغن استفاده کرده و به هیچ عنوان از روغن‌های جامد استفاده نکنیم، افزود: میزان چربی خون خود را به طور مرتب کنترل کنید، قبل از پخت، چربی‌های قابل رویت گوشت و مرغ را جدا کرده و از سرخ کردن مواد غذایی خودداری کنید. حتی الامکان بهتر است از غذاهای آب پز، بخارپز و کبابی استفاده شود.

دکتر اباصلتی گفت:  افرادی که دارای چربی خون هستند گوشت قرمز را فقط 3 بار در هفته به میزان کم، مصرف کنند. همچنین مصرف ماهی به دلیل داشتن چربی مفید امگا 3 به صورت دو بار در هفته توصیه می‌شود.

وی افزود: مصرف میگو به دلیل داشتن مقداری کلسترول به صورت مداوم چندان مطلوب نیست و بهتر است مصرف تخم مرغ به 3 عدد در هفته محدود شود.

مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت استان خراسان رضوی گفت: افرادی که به افزایش کلسترول خون مبتلا هستند، انواع مربا، کره، خامه و سرشیر را کمتر مصرف کنند و مصرف مواد غذایی حیوانی که دارای کلسترول بالا می‌باشند مانند مغز گوسفند، جگر مرغ، کلیه گوسفند، قلب، امحاء و احشاء و میگو را محدود کنند.

دکتر اباصلتی افزود: برای داشتن بدنی سالم بهتر است قندهای ساده مثل شکر، قند و شیرینی را کمتر مصرف کرد و با انجام آزمایش خون دوره‌ای میزان کلسترول خون خود را کنترل کرده و از میزان کلسترول بد و کلسترول خوب خود آگاه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha