سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 33038
سلامت نیوز: عضو هیئت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه کشور گفت:‌ افرادی که نظم غذایی ندارند بیشتر در معرض بروز بیماری‌های گوارشی قرار می‌گیرند.

تیرنگ نیستانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: بیماری‌های گوارشی و التهاب معده و ابتدای دوازدهه توسط باکتری به نام هلیکوباکتری پیلوری ایجاد می‌شود که با داروهای خاصی این باکتری را در معده می‌‌توان از بین برد.

وی گفت: ‌افرادی که نظم غذایی ندارند بیشتر در معرض بروز بیماری‌های گوارشی قرار می‌گیرند. بسیاری از افراد که صبحانه مصرف نمی‌کنند، ناهار را سرپایی و از مواد غذایی آماده استفاده می‌کنند که اگر نظم غذایی وجود داشته باشد بروز بیماری‌های گوارشی کاهش پیدا می‌کند.

عضو هیئت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه کشور اضافه کرد: اگر فردی دارای ورم معده یا التهاب ابتدای دوازدهه داشته باشد بهتر است که مرکبات، کیوی و برخی از غذاهای حجیم مانند آبگوشت، فست‌فودها مصرف نکند.

*مصرف موادغذایی آماده بروز بیماری‌های گوارشی را افزایش می‌دهد

نیستانی افزود: افراد می‌توانند تست هلیکوباکتر پیلوری انجام دهند که میزان و تعداد این میکروب در معده را نشان می‌دهد و می‌توان با مصرف برخی از داروها آن را از بین برد.

وی ادامه داد: چاقی به تنهایی موجب بروز بیماری‌های گوارشی نمی‌شود ولی افرادی که چاق هستند به دلیل اینکه الگوهای غذایی مناسب ندارند و از مواد غذایی حجیم مانند غذاهای آماده و فست‌فود استفاده می‌کنند بیشتر در معرض بروز بیماری‌های گوارشی قرار می‌گیرند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha