سلامت نیوز: عضو هیئت علمی پژوهشکده سرطان پستان گفت: آمار شیوع سرطان سینه در کشورهای غربی 4 برابرایران است. در آمریکا از هر 8 نفر زن یکی به سرطان سینه مبتلا می‌شود اما سن ابتلا به این بیماری در ایران 10 سال پایین‌تر از کشورهای غربی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، آسیه الفت‌بخش صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال چهارمین کنگره سراسری سرطان سینه توسط پژوهشکده جهاد  دانشگاهی برگزار می‌شود.
 
وی افزود: سال گذشته سومین کنگره سراسری سینه در تیر ماه برگزار شد که 150 مقاله ارسال شده بود و تعدادی مهمان خارجی داشتیم امسال با برنامه‌ریزی که از مهر سال گذشته داشتیم موفق شدیم با تعدادی از پزشکان مقیم ایرانی خارج از کشور ارتباط برقرار کنیم. به عنوان مثال بنا داریم روش‌های نوین جراحی‌های بازسازی پستان را با حضور پزشکی که از ایتالیا در این کنگره شرکت می‌کند، ارائه کنیم.

الفت بخش اضافه کرد: کنگره طی سه روز در 7 حیطه برگزار می‌شود. جراحی، رادیولوژی، آنکولوژی، بیومولکولار (ژنتیک)، حیطه کیفیت زندگی بیماران سرطانی و اپیدمیولوژی سرطان سینه در ایران از عناوین این حیطه‌ها هستند.

وی تاریخ ارسال مقالات را تا پایان شهریور اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از 50 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

الفت‌بخش با اشاره به محور چهارمین کنگره سرطان سینه اظهار داشت: محور کنگره امسال اپیدمیولوژی است و معاونت بهداشت و سلامت وزارت بهداشت از ما خواسته تا نواقص را دربیاوریم و راه‌حل اعلام کنیم. همچنین یک بخشی را به تازه‌های اخبار سلامت سینه اختصاص دادیم از جمله اینکه چه بیمارانی را می‌توانیم شیمی درمانی نکنیم و رادیولوژی انجام ندهیم.همچنین روش‌های نوین رادیوتراپی در این کنگره ارائه خواهد شد.

وی افزود: همچنین برداشته شدن غدد لنفاوی زیر بغل، فعالیت‌های ژنتیکی و بیماران با ریسک خطر ابتلای بالا مواردی است که در این کنگره بررسی می‌شود.

 عضو هیئت علمی پژوهشکده سرطان پستان گفت: یک تعداد کارگروه هم داریم که بناست یک روز قبل از آغاز به کار کنگره یعنی دهم آبان ماه در نوبت صبح و عصر برگزار شود که نمونه آن روش‌های بازسازی و جراحی‌های دیگر سرطان سینه را به صورت زنده برگزار کنیم.

وی گفت: همچنین برگزاری کارگروه‌های بایو مولکولار برای آشنایی پزشکان با این نوع روش درمانی است.

وی در مورد شیوع سرطان پستان در ایران اعلام کرد: جزو کشورهایی کم شیوع بین آمریکا و اروپا و کشورهای منطقه هستیم ولی آمار ما در حال افزایش است که تغییر نحوه شیوه زندگی مانند نحوه تغذیه و تغییر در سن ازدواج و اولین بارداری در بروز سرطان سینه موثر است ولی 100درصد نیست.البته عوامل مختلفی مانند متاژن که سبب متاسیون (جهش و تغییر) در ژن می شود هم بی تاثیر نیست.

وی آمار ابتلا به سرطان سینه را طبق اعلام وزارت بهداشت 27 نفر از هر صد هزار اعلام کرد و افزود: این آمار مربوط به 2 - 3 سال قبل یعنی حدود سال 87 است.

الفت بخش به آمار دیگر کشورها هم اشاره کرد و گفت: آمار شیوع سرطان سینه(پستان) در کشورهای خارجی‌ 4 برابر آمار ایران است. در آمریکا از هر 8 نفر زن یک نفر به سرطان سینه مبتلا می‌شود. در کشورهای دیگر متوسط سن ابتلا در زنان 50 تا 60 سال است ولی در کشور ما 40 تا 50 سال هست یعنی زنان ایرانی 10 سال زودتر متوسط دنیا به این بیماری مبتلا می شوند گر چه شیوع این بیماری در کشورهای غربی بیشتر است.

چهارمین کنگره سراسری سرطان سینه 11 تا 13 آبان در بیمارستان امام خمینی(ره) با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای ارائه مقالات یا آگاهی بیشتر از این همایش می‌توانند به سایت www.tbcc4.ir و یا www.icbc.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha