سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از اختصاص 3 هزار تخت برای بیمارستان های فرسوده شهر تهران خبر داد.

دكتر حسن امامی رضوی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: بحث فرسودگی بیمارستان های شهر تهران امر بسیار مهمی بوده و نیاز به بازسازی دارد و در سفرهای استانی نیز به این نكته توجه ویژه ای شده است.

وی افزود: پیش بینی می شود كه 3 هزار تخت بیمارستانی جایگزین تخت های فرسوده در بیمارستان های امام خمینی، شریعتی و شهدا شود و پروژه مقاوم سازی بیمارستان سینا كه 20 سال طول كشیده، ‌تا پایان سال 90 افتتاح شود.

معاون درمان در ادامه افتتاح بیمارستان های صحرایی را حائز اهمیت دانست و ابراز داشت: بیمارستان های موجود تهران به طور معمول در مواقع بحران، ارائه خدمات را به صورت جاری از دست خواهند داد و در این جا است كه بحث بیمارستان های صحرایی معنا پیدا می كند.

وی افزود: در این راستا بسیج سازندگی تا كنون 30 بیمارستان صحرایی افتتاح كرده و قرار است در آینده ای نزدیك 10بیمارستان صحرایی دیگر نیز در سطح كشور مستقر شود.

گفتنی است: بیمارستان صحرایی شهید رهنمون منطقه قیامدشت، نخستین بیمارستان صحرایی است كه با حضور وزیر بهداشت و جمعی از مسئولان به طور رسمی افتتاح شد و این امکان را فراهم كرد تا خدمات تخصصی به نزدیکترین محلی که مردم نیاز دارند آورده شود تا بیماران بر اساس چارچوب تعیین شده نظام ارجاع و پزشک خانواده به بیمارستان ها ارجاع داده شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha