سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 33049
سلامت نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: دردهای عصبی بعد از بهبود بیماری پوستی زونا قابل درمان است و افراد می توانند با مصرف داروهای جدید به سرعت درمان شوند.

دكتر حسین طباطبایی روز سه شنبه در حاشیه سومین روز از نخستین همایش متخصصان علوم پزشكی در سالن همایش های بین المللی رایزن در تهران در گفت و گو با ایرنا افزود:‌بیماری پوستی زونا، در قالب یك ویروس، وارد عصب نقاط مختلف بدن می شود.

این متخصص پوست گفت: ویروس بیماری زونا از نوع ویروس بیماری آبله مرغان است كه افراد در دوران كودكی به آن مبتلا می شوند.

وی با بیان اینكه ویروس آبله مرغان در دوران خردسالی و كودكی و بسیار آرام در بدن افراد ایجاد می شود، گفت: این ویروس به دلیل برخورداری بدن از سیستم دفاعی مطلوب، به شكل مخفی پنهان مانده و بیمار از نظر ظاهری بهبود می یابد.

طباطبایی افزود: این در حالی است كه ویروس آبله مرغان در بزرگسالی به دلیل پایین آمدن سیستم دفاعی بدن در قالب بیماری پوستی زونا در نقاط مختلف بدن افراد نمایان می شود.

طباطبایی ادامه داد: بیماری زونا در حقیقت به عصب بدن حمله می كند و سوزش و گزگز در هر نقطه مانند دست، پا و شكم از نشانه های اولیه آن است و تا قبل از بروز علائم پوستی، این بیماری با دیگر بیماری ها اشتباه گرفته می شود.

وی با بیان اینكه علائم پوستی زونا پس از مدتی و با درمان به موقع از بین می رود،گفت: مردم باید بدانند كه خود بیماری زونا ‌خطرناك نیست، بلكه درد های بعد از آن بسیار شدید و آزاردهنده است.

طباطبایی ادامه داد: درد در محل هایی كه زخم ها ایجاد شده بروز می كند و اگر درمان نشود، تا آخر عمر همراه بیمار است.

وی تاكید كرد در شرایط كنونی، 90 درصد درمان این دردها در ایران از طریق دارو انجام می شود و افراد فقط باید آن را جدی گرفته و به پزشك مراجعه كنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha