سلامت نیوز: مدیركل كارآفرینی و اشتغال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: برای ایجاد هر شغل در نظام سلامت، حداقل نیازمند تامین35 میلیون تومان اعتبار هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، غضنفر میرزابیگی روز سه شنبه در حاشیه همایش  تعاون، اشتغال و كارآفرینی در جمع خبرنگاران افزود: بیش از دو هزار و 500 تعاونی بهداشتی و درمانی در سطح كشور وجود دارد كه از این تعداد حدود 600 تا 700 تعاونی فعال هستند.

وی درباره دلایل عدم فعالیت تعاونی های بهداشتی و درمانی گفت: عمده مشكلات موجود درباره عدم فعالیت این تعاونی ها، ارایه نكردن تسهیلات از سوی بانك ها است به گونه ای كه حدود دو سال است به طرح های كسب و كار حوزه سلامت، تسهیلاتی تعلق نگرفته است.

میرزابیگی اضافه كرد: بر اساس تاكید شورای عالی اشتغال، تمام بانك ها باید در این زمینه مشاركت كنند در حالی كه در عمل چنین نیست.

مدیركل كارآفرینی و اشتغال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: یكی از اهداف راه اندازی تعاونی ها در راستای اشتغالزایی و ایجاد دو و نیم میلیون فرصت شغلی است كه وزارت بهداشت به رغم دریافت نكردن این تسهیلات، حدود 38 هزار و 109 فرصت شغلی در بخش دولتی و 16هزار و 802 فرصت شغلی در بخش غیر دولتی بهداشتی و درمانی ایجاد كرده است و تا پایان سال این رقم را به 60 هزار فرصت شغلی می رساند.

میرزابیگی با بیان اینكه طرح های كسب و كار حوزه سلامت مورد حمایت جدی قرار نمی گیرد، گفت: تسهیلات در دست بانك ها است و از رییس جمهوری و معاونان وی درخواست حمایت بیشتر از طرح های بهداشتی هستیم.

وی اضافه كرد: تا قبل از امضای تفاهم نامه تشكیل تعاونی ها بین وزارتخانه های بهداشت و تعاون( 16 اسفندماه سال 88) تعاونی ها فقط در بخش بهداشت و درمان تشكیل می شد اما بعد از امضای این تفاهم نامه، این تعاونی ها در تمام بخش های بهداشتی و درمانی به صورت تخصصی اعم از پرستاری، مامایی، پزشكی و دانشجویان رشته های پزشكی تشكیل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha