سلامت نیوز: عضو هیات رییسه سازمان نظام پزشكی با تاكید بر ضرورت بازنگری در سهم پرداختی سازمانهای بیمه گر از هزینه های خدمات حوزه سلامت، گفت: این مساله در ایجاد و تقویت امنیت اقتصادی خانواده ها حیاتی و مهم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان نظام پزشكی، دكتر داریوش طاهرخانی با اشاره به تكلیف دولت برای تشكیل شورای عالی بیمه سلامت در قانون برنامه پنجم توسعه، افزود: با وجود این تكلیف هنوز جایگاه و تركیب اعضای این شورا مشخص نشده است.

وی با بیان اینكه دیدگاههای مختلفی در خصوص نقش دستگاههای متولی در شورای عالی بیمه سلامت وجود دارد،‌گفت: گروهی از مدیران حوزه سلامت، قرارگیری این شورا در مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی را به صلاح نظام سلامت می دانند.

وی افزود: در مقابل برخی دیگر از مدیران عرصه سلامت، قرارگیری این شورا را در كنار خریداران خدمت یعنی سازمان های بیمه گر و در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی به مصلحت می دانند.

عضو شورای عالی نظام پزشكی كشور ادامه داد: در كنار این موضوع، پرداختن به وظایف شورای عالی بیمه سلامت نیز حائز اهمیت است.

طاهرخانی با بیان اینكه پوشش بیمه ای آحاد مردم نیازمند بازنگری اساسی است، گفت: برنامه ریزی ها در این خصوص باید به گونه ای باشد كه سهم مردم از هزینه های گرانقیمت سلامت كاهش یابد و خریداران خدمت با افزایش سهم پرداختی خود در این هزینه ها، امنیت اقتصادی بیماران را تامین كنند.

25 شهریورماه آخرین مهلت ارسال مقالات به همایش

وی كه دبیری همایش بیمه سلامت، چالش ها و چشم اندازها را نیز برعهده دارد ،با اشاره به برنامه های این همایش ‌خاطرنشان كرد: در این همایش صاحبنظران و پژوهشگران حوزه سلامت كشور با نگاهی كاملا كارشناسی ضمن بررسی جایگاه و تركیب مناسب اعضای شورای عالی بیمه سلامت كشور، مسایل و موضوعات مهم حوزه بیمه سلامت را مورد توجه قرار خواهند داد.

طاهر خانی با بیان اینكه همایش بیمه سلامت، چالش ها و چشم اندازها، 16 مهرماه با همكاری سازمان نظام پزشكی در كتابخانه ملی ایران برگزار می شود،گفت: تمام افراد علاقه مند می توانند تا 25 شهریورماه ،‌مقالات خود را به دبیرخانه این همایش ارسال كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha