سلامت نیوز: رییس بیمارستان سینا با اشاره به بهره‌برداری از اولین مرکز جامع درمانی تروما در کمتر از یک سال آینده، گفت: هدف اصلی این مرکز علاوه بر ارائه بهترین خدمات درمانی، توانمندی ثبت و ضبط اطلاعات مربوط به بیماران ترومایی است تا در فعالیت‌ها و تحقیقات وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان منابع موثق به آنها استناد کرد.

دکتر پورمند در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص احداث مرکز جامع تروما در داخل بیمارستان سینا، اظهار داشت: اعتبار تاسیس این بیمارستان از قبل در نظر گرفته شده است و به همین منظور اسکلت از پیش ساخته شده این بیمارستان نیز آماده است و امیدواریم این مركز تا 9 ماه آینده و در پنج طبقه به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به ویژگی های این مرکز جامع تروما، اظهار داشت: این مرکز را می توان اولین بیمارستانی در کشور دانست که تمام واحد های مختلف از جمله کادر اداری، بایگانی، پژوهشی، آموزشی و درمانی، ثبت و پیگیری وضعیت افراد حادثه دیده از پذیرش تا پس از ترخیص در آن وجود دارد که تمامی آنها بر اساس استانداردها و بر محور تروما دایر خواهد شد.

رییس بیمارستان سینا خاطر نشان کرد: هدف اصلی مرکزترومای بیمارستان سینا، توانایی ثبت و ضبط داده ها و اطلاعات مربوط به بیماران ترومایی و تحقیقاتی در این زمینه است تا در برنامه ریزی و فعالیت های آتی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران بتوان به عنوان منابعی موثق به آنان استناد کرد.

دکتر پورمند سرویس دهی هوایی در قالب دو باند هلیکوپتر را دیگر از خدمات بیمارستان تروما بیان کرد و افزود: این ساختمان در مرکز بیمارستان سینا ساخته خواهد شد به نحوی که به کلیه خیابان های اطراف دسترسی داشته باشد همچنین اطراف ساختمان تروما نیز جهت استفاده از هلیکوپتر آماده سازی شده تا در مواقع ضروری جهت حمل و نقل مصدومین توسط هلیکوپتر به این مرکز استفاده شود.

رییس بیمارستان سینا ادامه داد: عملیات احداث ساختمان مرکز جامع تروما به محض اتمام طرح توسعه بیمارستان14طبقه و همچنین تخریب بخش های فرسوده در بیمارستان سینا، و انتقال بیماران به ساختمان جدید، آغاز خواهد شد چرا که اسکلت پیش ساخته این مرکز آماده است و تنها باید با تخریب بافت فرسوده جایگزین شود.

دکتر پورمندافزود: در طراحی برنامه ها و فضای این مرکز جامع، سعی شده است که تمامی نکات ارزیابی شود که ثبت تمام اطلاعات، وقایع بیمار و حوادثی که برای او رخ می دهد و همچنین سرویس دهی به بیماران از طریق خطوط هوایی هلیکوپتر از جمله آنها محسوب می شود.

رییس بیمارستان سینا در پایان خاطر نشان کرد: ساخت این مرکز جامع و طراحی برنامه های موجود در آن، می تواند الگویی برای راه اندازی سایر بیمارستان های تروما در نقاط دیگر باشد و تاسیس این بخش در بیمارستان سینا نتیجه زحمت بسیاری از اعضا و پزشکان به ویژه مدیریت بیمارستان محسوب می شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha