چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 33075
سلامت نیوز: رئیس دانشکده طب سنتی گفت: جامعه به شدت نیازمند خدمات علمی در رابطه با طب سنتی است و دخالت در این طب حتماً باید با مجوز وزارت بهداشت و نظام پزشکی باشد اما مردم فعلاً می‌توانند برای دریافت خدمات طب سنتی به بیمارستان‌های امام خمینی و سینا مراجعه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمدرضا شمس اردکانی در حاشیه بازدید حسین جزایری، مدیر منطقه‌ مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی که از دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: وجود طب سنتی در ایران، انقلابی در پزشکی امروز این کشور ایجاد کرد.از یک طرف به مفاخر علمی کشور پرداخته می‌شوند و از طرف دیگر در ارتقا کیفی ارائه خدمات سلامت مردم مؤثر است.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با استانداردهای روز عرضه طب سنتی را فعال‌تر کنیم تصریح کرد: دانشکده طب سنتی دارای 150 دانشجوی طب سنتی است و 50 دانشجوی داروسازی سنتی است که از سال آینده اولین فارغ‌التحصیلان آن پس از دو قرن وارد جامعه می‌‌شود.

شمس اردکانی تصریح کرد: جامعه به شدت نیازمند خدمات علمی در رابطه با طب سنتی است و فارغ‌التحصیلان این رشته در بخش‌های دولتی، خصوصی، آموزشی و خدماتی فعالیت خواهند کرد به طوری که در حال حاضر در بیمارستان‌های امام خمینی و سینا دانشجویان طب سنتی حضور دارند و مردم می‌توانند برای گرفتن خدمت به این مراکز مراجعه کنند.

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ایران فقط 4 سال است که طب سنتی را در دانشگاه‌ها وارد کرده و در این مدت رشد مقالات خوب بوده است.

شمس اردکانی یادآور شد: دخالت در امر درمان توسط هر کس باید منوط به داشتن مجوز از سازمان نظام پزشکی و معاونت درمان وزارت بهداشت باشد و وزارت بهداشت برنامه‌هایی برای ساماندهی این امور دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha