چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 33081
سلامت نیوز: مشاور وزیر و دبیر مجامع، شوراها و هیات امناء‌ گفت: وزارت بهداشت تامین كننده 50 درصد سلامت كشور است .

به گزارش سلامت نیوز دكتر امین­لو در دومین همایش تعاون، اشتغال و كارآفرینی ضمن بیان این مطلب گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه كه سال گذشته به تصویب مجلس رسید، توجه خاص به حوزه تعاون شده است و با توجه به تاكید مقام معظم رهبری هنوز جای زیادی برای نهاد تعاون وجود دارد و بخش اصلی تعاون هنوز نتوانسته است جایگاه و نقش خود را در كشور اشغال كند.

وی گفت: ‌45 هزار نفر در بخش سلامت كشور توسط شركت­های تعاونی به كار مشغول شدند كه اگر این آمار را با میزانی كه در قانون برنامه پنجم تصویب شده است مقایسه كنیم تفاوت كاملاً‌ مشخص می­شود والبته با رسیدن به هدف مطلوب، فاصله بسیار زیادی است .

دبیر مجامع، شوراها و هیات امناء افزود: 360 هزار نفر در حوزه سلامت وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشكی مشغول به كار هستند كه در واقع 50 درصد سلامت كشور با این وزارتخانه است و دركل 80 درصد خدمات بستری و 20 درصد خدمات سرپایی را وزارت بهداشت ارائه می­كند.

وی در ادامه گفت: نزدیك به 700 هزار فرصت شغلی در كشور وجود دارد كه در حدود6 درصد نیروی انسانی شاغل در حوزه سلامت توسط تعاونی­ها مشغول به كار شوند.

دكتر امین­لو با بیان این مطلب كه گردش مالی كشور حدود 300 هزار میلیارد تومان است و سهم وزارت بهداشت 30 هزار میلیارد تومان می­باشد، گفت: ‌در قانون پنجم توسعه گردش مالی 15 درصد اعلام شده است كه به تناسب آن گردش مالی وزارت بهداشت 4500 میلیارد تومان می باشد كه با توجه به برنامه قانون پنجم توسعه كشور، با این محاسبه زمینه خوبی برای بخش تعاون است .

وی درخصوص اجرای طرح پزشك خانواده در روستاها گفت­: طرح پزشك خانواده در سه استان كشور نیز  انجام شده است درحالیكه می­توان از تعاونی­ها برای بسترسازی این طرح در دیگر استانهای كشور استفاده بهینه كرد زیرا ظرفیت لازم در این خصوص وجود دارد.

مشاور وزیر گفت: با توجه به تشكیل شركت­های دانش بنیاد و تاكید قانون پنجم توسعه در این خصوص، بانك­ها و دولت مكلف هستند كه وام تسهیلات وحتی وام­های بلاعوض را به فارغ­التحصیلان با مدارك تخصصی و فوق تخصصی بدهند تا اشتغال ایجاد شود و گفتنی است زمینه و بستر لازم در این امر وجود دارد و باید برای رفع مشكلات علت یابی كرده تا به هدف نهایی برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha