چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 33093
سلامت نیوز: مدیر اجرایی انجمن ام اس ایران از تهیه دارو به عنوان بزرگترین معضل بیماران ام اس نام برد و افزود: انجمن ام اس مدافع داروی ایرانی است.

مژگان محسنی نیا با عنوان این مطلب که فرقی نمی کند دارو ایرانی باشد یا خارجی، به مهر گفت: باید کارآزمایی بالینی دارو انجام شود ولی مطمئن باشید ما مدافع داروی ایرانی هستیم. زیرا انجمن به بیماران ام اس برای تهیه دارو هزینه پرداخت می کند و اگر این دارو ایرانی باشد به نفع انجمن و بیمار خواهد بود که داروی ارزانتری را تهیه کند.

وی افزود: وقتی دارو گران باشد قطعا انجمن ام اس باید کمک هزینه بیشتری به بیمار پرداخت کند و این مسئله با توجه به مشکلات مالی که انجمن دارد، می تواند تا حدودی دشوار باشد.

مدیر اجرایی انجمن ام اس ایران در خصوص داروی ببیماران گفت: ما حساسیت نداریم که حتما دارو خارجی باشد. این ادعای  شخصی بنده نیست بلکه نظر کمیته علمی انجمن ام اس است که حدود 40 پزشک متخصص مغز و اعصاب در آن حضور دارند و ماهانه جلساتی را به منظور بررسی مشکلات بیماران برگزار می کنند.

وی از استرس به عنوان مضرترین عارضه برای بیماران ام اس نام برد و اظهارداشت: کوچکترین استرس که می تواند ناشی از هر مسئله ای باشد، وضعیت بیماران را وخیم می کند. این موضوع در رابطه با افزایش ناگهانی قیمت دارو نیز موثر است.

محسنی نیا در ادامه با عنوان این مطلب که سن ابتلا به ام اس در کشور رو به کاهش است، افزود: هم اکنون مواردی از ابتلا به ام اس در کودکان 8 و 11 سال دیده می شود.

وی از وجود 70 هزار بیمار ام اس در کشور خبر داد و گفت: 17 هزار نفر از این بیماران عضو انجمن ام اس هستند و از حمایتهای ما برخوردارند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha