سلامت نیوز: دبیر کمیته دائمی مجمع مجالس آسیایی با اعلام این که ایران اولین قربانی قاچاق و تولید مواد مخدر در افغانستان است، از استقبال پارلمان افغانستان برای مشارکت جدی در مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر با همکاری مجمع مجالس آسیایی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد ظهر روز - سه‌شنبه ۲۲ شهریور ماه - در نشست کمیته دائمی مجمع مجالس آسیایی پس از مذاکرات نمایندگان پارلمان روسیه، تایلند و پاکستان در مورد قاچاق مواد مخدر گفت: قاچاق و تولید مواد مخدر دغدغه مشترک همه ما است.

دبیر این دوره از نشست کمیته دائمی امور اجتماعی و فرهنگی مجمع مجالس آسیایی با بیان این که اولویت اول هیات‌های اعزامی و مجمع مجالس آسیایی قاچاق و تولید مواد مخدر است، افزود: از تاکیدات اسکوجیم رودیت نماینده پارلمان روسیه در این باره تشکر ویِژه‌ای داریم.

وی ادامه داد: در همین راستا باید تاکید کنم که امروز کشور افغانستان به عنوان یک تولیدکننده قاچاق مواد مخدر مطرح است و برای رسیدن به دیدگاه مشترک برای مبارزه با این امر، دوستان ما در دبیرخانه مجمع مجالس آسیایی با پارلمان افغانستان وارد مذاکره شده‌اند.

ابوترابی‌فرد با اعلام استقبال پارلمان افغانستان از این مذاکره افزود: پارلمان افغانستان آمادگی خود را برای حضور و مشارکت جدی به منظور مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر اعلام کرده است.

نماینده مردم آبیک و قزوین در مجلس با بیان این که مذاکرات دبیرکل مجمع با پارلمان افغانستان منجر به نگارش نامه‌ای و ارسال آن به پارلمان افغانستان از سوی اجلاس شد گفت: باید بگویم اولین قربانی تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان کشورهای همسایه یعنی ایران، روسیه و پاکستان هستند و این دغدغه همه ماست.

وی با بیان این که ایران اولین قربانی تولید و قاچاق مواد مخدر توسط افغانستان است، ‌تصریح کرد: بعد از ما کشورهای همسایه ما در خاورمیانه و کشورهای جنوب شرقی آسیا از این پدیده شوم رنج می‌برند.

وی نتیجه‌گیری کرد به همین دلیل دبیرخانه مجمع مجالس آسیایی به طور جدی وارد این موضوع خواهد شد و امیدواریم همکاری نزدیک دستگاه‌های اجرایی و دولت‌ها را برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم.

ابوترابی‌فرد با اعلام این که یکی از نکات مشترک که می‌تواند همکاری مشترک دولتها و پارلمانها را به‌همراه داشته باشد، بحث مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر است، ابراز امیدوارذی کرد دولت‌ها برای حل این مشکل با ما همکاری کنند تا پارلمان‌ها راه را با قدرت ادامه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha