چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 33097
سلامت نیوز: یک چشم پزشک گفت: عیب انکساری چشم در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی متغیر است و زنان در دوران بارداری باید از انجام اعمال جراحی چشم برای رفع عیوب انکساری چشم‌شان جدا خودداری کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر منیژه مهدوی افزود: قاعدتا پس از خاتمه دوران حاملگی وضعیت چشم به حالت تعادل خواهد رسید و حتی در صورت انجام اعمال جراحی چشم قبل از این دوران امکان تغییر در وضعیت چشم در هنگام حاملگی وجود دارد که بعد ازاین دوران به حالت تعادل خواهد رسید.

وی گفت: اعمال جراحی چشم با هدف بر طرف کردن عیوب انکساری چشم از جمله دوربینی،‌ نزدیک بینی و آستیگماتیسم است و شامل اعمال جراحی PRK، لیزیک و لازک است.

مهدوی ادامه داد: قبل از عمل جراحی، بیمار از لحاظ وضعیت قرینه، ورم ملتهمه،‌ خشکی چشم،‌ میزان اشک و ضخامت و قدرت قرینه مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از اطمینان از سالم بودن چشم از این جهات، عمل جراحی متناسب با وضعیت چشم بیمار صورت می‌گیرد.

وی افزود: معمولا بیماران با شرایط خاص همچون بارداری،‌ زمان شیردهی، مبتلا به آب سیاه چشم، ‌یک چشمی بودن، دچار ناراحتی شبکیه تحت اعمال جراحی چشم قرار نمی‌گیرند.

مهدوی با عنوان این مطلب که این امکان وجود دارد که افرادی که عیوب انکساری چشم‌شان با عمل PRK بر طرف شده است، دچار دردی در ناحیه چشم به مدت زمان سه الی چهار روز شوند گفت: این بیماران می‌توانند طبق تجویز پزشک از قطره‌های مخصوص استفاده نموده و بهبود و البته افرادی که با عمل لیزیک چشم تحت درمان قرار می‌گیرند تا عصر همان روز احساس راحتی کامل خواهند داشت.

این چشم ‌پزشک همچنین با اشاره به این مطلب که افراد تحت اعمال جراحی براساس نوع اعمال بایستی نکاتی را بعد از عمل رعایت کنند، اظهار داشت: مصرف داروهای آرام بخش،‌ قطره ضد التهاب و آنتی‌بیوتیکهای موضعی بعد از اعمال جراحی توصیه می‌گردد ولی در صورت حساسیت چشم و تاری دید موقتی و یا قرمزی چشم، بیمار باید به جراح و یا پزشک متخصص مراجعه کند.

مهدوی تاکید کرد: زنان باردار و مادران در دوران شیردهی به نوزاد به دلیل متغییر بودن عیوب انکساری چشم در این دوران، نباید به هیچ عنوان تحت اعمال جراحی چشم قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha