چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 33098
سلامت نیوز: دبیر علمی گروه متخصصین داخلی نخستین همایش پزشکان متخصص رشته های مختلف پزشکی، از سرگیجه به عنوان عارضه ای نام برد که اغلب متخصصین داخلی در مراجعه بیماران با آن مواجه می شوند.

دکتر ناصر ابراهیم دریانی در گفتگو با مهر اظهارداشت: در نخستین همایش متخصصین رشته های مختلف پزشکی که در مرکز همایشهای رایزن در حال برگزاری است، متخصصین داخلی با بیماریهای مغز و اعصاب آشنا می شوند.

وی با اعلام اینکه متخصصین داخلی طی 2 روز پایانی این همایش (24 و 25 شهریور) در کلاسهایی حاضر می شوند که توسط اساتید بنام مغز و اعصاب تشکیل می شود، افزود: در این کلاسها با انواع سردردها، چگونگی تشخیص تومورهای مغزی، میگرن، سردردهای عصبی و روش کاربرد تصویربرداری برای تشخیص سردردها آشنا می شوند.

این فوق تخصص گوارش با اشاره به سردردهای ناشی از فشارخون، گفت: سرگیجه، عارضه ای است که اغلب متخصصین داخلی با آن مواجه اند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب که سرگیجه می تواند علت محیطی و مرکزی داشته باشد، ادامه داد: علت مرکزی می تواند ناشی از تومورهای مغزی باشد.

ابراهیم دریانی به برگشت اسید معده و آسم شبانه به عنوان اختلالات خواب اشاره کرد و افزود: انواع بیماریهای عصبی منجر به اختلالات خواب می شود.

وی با بیان این مطلب که سکته های مغزی و قلبی در کشور خیلی شایع است، گفت: یکی از علل مرگ و میر در ایران ناشی از وقوع سکته های مغزی و قلبی است.

نخستین همایش علمی متخصصان سراسر کشور از 20 تا 25 شهریور ماه جاری در مرکز همایشهای بین‌المللی رایزن برگزار می‌شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha