سلامت نیوز: یک کارشناس مامایی با عنوان این مطلب که اسباب ‌بازی باید فعالیت ذهنی و شخصیتی کودک را رشد دهد، گفت: به عبارتی اسباب بازی باید با زبان، مهارت و احساسات کودک منطبق باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، صدیقه علیشاهی با بیان اینکه هرگز نباید هر نوع اسباب ‌بازی را برای فرزندان تهیه و هر آن چه را که او خواست در اختیارش قرار داد، افزود: اگر یک کودک اسباب بازیهای مختلفی در اختیار داشته باشد در آینده به هدایایی که می‌گیرد توجهی نشان نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: والدین باید سعی کنند برای فرزندان خود اسباب ‌بازیهایی مانند مکعب، پازل و بلوکهای خانه‌سازی تهیه کنند که باعث رشد فعالیت ذهنی و رشد شخصیتی او شود. و آویزهای بالای گهواره بهترین اسباب‌بازی برای نوزادان تا 6 ماهگی است زیرا قطعه‌های متحرک توجه کودک را جلب می‌کند.به این منظور آویز را باید در ارتفاعی نصب کرد که کودک بتواند آن را ببیند و بهترین نوع آویز آن است که هر چند روز یک بار قابل تعویض باشد.

این کارشناس مامایی در خصوص بهترین نوع اسباب بازی گفت: بهترین نوع اسباب بازی‌ و یا توپهای نرم دارای جنسهای مختلفی هستند. زنگوله، عروسکهای صدادار و اسباب بازیهایی که با پرتاب کردن، فشار دادن و یا مکیدن صدا درمی‌آورند، اسباب بازیهای مناسبی برای این دوره سنی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha